רעיונות פשוטים להתמודדות עם השמנת ילדים ונוער

רעיונות פשוטים להתמודדות עם השמנת ילדים ונוער

obesity_kids_rules

 

ד"ר כריסטופר קלייב, פרופסור קליני לפסיכיאטריה במרכז למדעי הבריאות באוניברסיטת ניו אורלינס, מציע גישה חדשה, ופשוטה יחסית, להתמודדות עם הבעיה המורכבת של השמנת ילדים וההפרעות הנפשיות הנלוות לה. המאמר פורסם במהדורת אפריל 2014 של כתב העת Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry.

מחקרים רבים מצאו קשר בין השמנת ילדים להפרעות קשב וריכוז, הפרעות למידה והפרעות הקשורות בהפנמה ובהחצנה של רגשות. יתירה מזאת, פעמים רבות יש קשר בין מצוקה נפשית בילדים לבין דפוסי התנהגות הקשורים להשמנה כמו אורח חיים לא פעיל, דיאטות אפנתיות וחשיפה לאמצעי התקשורת.

ד"ר קלייב מציע שלושה "חוקים" מעשיים ופשוטים:

  1. לאכול מזון – לא בהגזמה ובעיקר מן הצומח. אכילת מזון טבעי ולא מעובד מבטלת את הצורך בספרית קלוריות, חלבונים ופחמימות, אחת הסיבות השכיחות לכישלון הדיאטה. חוק זה גם כולל גם הגבלה חמורה על אכילת מזון מהיר ומשקאות ממותקים.
  2. לנוע. בני אדם מטבעם אינם בנויים לשבת במשך רוב שעות היום. לדברי ד"ר קלייב מבוגרים וילדים כאחד צריכים לנצל הזדמנויות לפעילויות שונות, בעיקר בשעות הפנאי.
  3. לכבד את השקט. התרבות בימינו גורמת לעומס יתר חושי והרבה "רעש". משחקי מדיה, פרסומות, תקשורת ואלקטרוניקה גורמים להסחת דעת מהדברים החשובים בחיינו כמו משפחה, שינה, לימודים ופיתוח תחומי עניין חדשים.

לסיכום, מציין ד"ר קייל כי להרגלים יש השפעות מרחיקות לכת על חיינו. באירועים מיוחדים כמו ימי הולדת וחגיגות אחרות, ניתן ורצוי אפילו להתפנק ולחרוג מההרגלים, אולם חשוב מאוד להקפיד על ה"חוקים" בשגרת היום יום.

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp