על (כמעט) כל חולי הסוכרת ליטול תרופות להורדת כולסטרול

על (כמעט) כל חולי הסוכרת ליטול תרופות להורדת כולסטרול

diabetes_statins

 

האגודה האמריקאית לסוכרת (ADA) ממליצה על נטילת תרופות להורדת כולסטרול, הידועות בשם סטטינים (סימוביל, ליפיטור, סימבסטטין ועוד), לכל חולי הסוכרת במטרה לסייע במניעת מחלות לב. ההמלצות פורסמו בנספח לכתב העת Diabetic Care, במהדורת ינואר 2015.

המלצות אלו עולות בקנה אחד עם הקולג' האמריקאי לקרדיולוגיה ואיגוד הלב האמריקאי, הממליצים על מתן סטטינים במינון נמוך או גבוה, לכל האנשים המצויים בסיכון למחלות לב, כולל אלו הסובלים מסוכרת.

לדברי ד"ר ריצ'רד גרנט, יו"ר ועדת הפרקטיה המקצועית של ה-ADA, לחולים הסובלים מסוכרת סיכון זהה לזה של אנשים הסובלים ממחלות לב, ומכאן שמטופלים אלו חייבים ליטול סטטינים. עם זאת, הוא מדגיש, לא כל האנשים הלוקים בסוכרת חייבים בנטילת סטטינים – לא מומלץ לתת סטטינים לאנשים צעירים ובריאים ולקשישים הסובלים מבעיות רפואיות אחרות שעלולות לקצר את חייהם.

מחלות לב הם גורם התמותה הגדול ביותר לאנשים הסובלים מסוכרת, מוסיף ד"ר גרנט, אנשים הסובלים מסוכרת מצויים בסיכון גבוה פי 2-4 ללקות בהתקפי לב או בשבץ, בהשוואה לאנשים שאינם חולים בסוכרת.

האגודה האמריקאית לסוכרת ממליצה על מתן מינון מתון של סטטינים לאנשים מתחת לגיל 40 הסובלים מסוכרת, ומגיל 40-75 לאנשים שאין להם גורמי סיכון אחרים למחלות לב.

ההמלצות החדשות קוראות גם להעלות את הרמה המקסימלית של לחץ הדם הדיאסטולי מ-80 ל-90 מ"מ כספית. המספר הדיאסטולי הוא המספר הנמוך יותר המתקבל במדידת לחץ הדם.
בנוסף ממליצה האגודה על פעילות גופנית באופן קבוע. הפעילות הגופנית כוללת גם אימוני התנגדות לפחות פעמיים בשבוע, אלא אם כן לא ניתן לבצע אותן מסיבות רפואיות.

כמו כן כוללות ההנחיות החדשות לחולי סוכרת את הדברים הבאים:

  • תקן חדש של סוכר לילדים ולנוער – המוגלובין A1C של 7.5 ומטה. המוגלובין A1C הוא ממוצע הסוכר בדם במהלך 2-3 חודשים אחרונים.
  • סיגריות אלקטרוניות אינן תחליף לעישון, או דרך לסייע בגמילה מעישון.
  • אנשים בני 65 ומעלה יקבלו את חיסון דלקת הריאות בשתי זריקות נפרדות; הראשונה (PCV13 (Penvar, ולאחר 12 חודשים (PPSV23 (Pneumovax.

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp