האם מזון מהיר מקשה על הלמידה?

האם מזון מהיר מקשה על הלמידה?

fast_food_learning

 

ילדים בכיתה ה' שאכלו מזון מהיר לעתים קרובות, פיגרו בכיתה ח' בהשוואה לאחרים. המחקר פורסם ב-5 בדצמבר 2014 במהדורה המקוונת של כתב העת Clinical Pediatrics.

החוקרים נתחו שאלונים שמולאו ע"י למעלה מ-8,500 תלמידים בארה"ב. בכיתות ה' ובכיתות ח' השוו החוקרים תוצאות אקדמיות בקריאה, מתמטיקה ומדע בין התלמידים שהרבו באכילת מזון מהיר לבין האחרים.

תוצאות המחקר הראו כי שתי הקבוצות השיגו תוצאות טובות יותר בכיתה ח' אולם תוצאות המבחנים של התלמידים שהרבו באכילת מזון מהיר היו נמוכות ב-20% בהשוואה לתלמידים שלא צרכו כלל מזון מהיר.

בניתוח התוצאות נלקחו בחשבון רמת הפעילות הגופנית, צפייה בטלוויזיה, ההכנסה המשפחתית ומאפיינים ספציפיים בבית הספר. נמצאה התאמה ישירה בין כמות המזון המהיר שנצרכה לבין הציונים שהושגו בכיתה ח'.

לדברי פרופ' קלי פורטל, מובילת המחקר, המחקר אינו מוכיח קשר של סיבה ותוצאה – שצריכה מרובה של מזון מהיר הביאה להישגים נמוכים יותר – אלא את העובדה שיש קשר בין השניים. אחד המחקרים הראה  כי לצריכה גבוהה של סוכרים ושומנים השפעה שלילית על למידה הדורשת ריכוז.

פרופ' פורטל סבורה כי למרות שהחוקרים לא הצליחו לקשור את אכילת המזון המהיר להישגים נמוכים בקשר של סיבה ותוצאה, ייתכן שאלו שמרבים בצריכת מזון מהיר אינם מקבלים את רכיבי המזון החיוניים ללמידה טובה.

מומחים טוענים כי מומלץ לערוך מחקרים נוספים בנושא ובינתיים, לעודד ילדים לאכילה מתונה של מזון מהיר; לכל היותר פעם, או פעמיים בשבוע.

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp