הפסקה בביה"ס לפני הארוחה מעודדת אכילה בריאה

הפסקה בביה"ס לפני הארוחה מעודדת אכילה בריאה

recess_eating_healthy

 

תזמון נכון של היציאה להפסקה בבית הספר מעודד תלמידים לאכילה רבה יותר של פירות וירקות. כך על פי מחקר שפורסם בינואר 2015 בכתב העת Preventive Medicine.

המחקר נערך ב-7 בתי ספר יסודיים ברחבי ארה"ב. ב-3 בתי ספר התלמידים יצאו להפסקה לפני ארוחת הצהריים וב-4 בתי ספר לאחר ארוחת הצהריים. נמצא כי צריכת הפירות והירקות בקרב התלמידים שיצאו להפסקה לפני ארוחת הצהריים הייתה גבוהה ב-54% בהשוואה לילדים שיצאו להפסקה לאחר הארוחה. כמו כן, נצפתה עלייה של 45% במספר התלמידים שאכלו לפחות מנה אחת של פירות וירקות.

בתכנית ההזנה הלאומית בבתי הספר בארה"ב על התלמידים לבחור בתוספת של ירקות ופירות לארוחת הצהריים. בתי ספר רבים מדווחים כי התוספות בד"כ נשארות על המגש ומושלכות לפח. כמו כן, בבתי ספר רבים נוהגים לצאת להפסקה בתום ארוחת הצהריים.

לדברי מחבר המחקר הילדים ממהרים לסיים את הארוחה במטרה לצאת ולשחק. במחקר הנוכחי נמצא כי לאחר ההפסקה הילדים מגיעים לארוחה עם תיאבון בריא ויותר סבלנות, כך שהסיכוי שיאכלו את מנת הירקות והפירות שלהם גבוה יותר.

מסקנת החוקרים היא כי יציאה להפסקה לפני ארוחת הצהריים אינה כרוכה בעלות כלשהי, מונעת בזבוז ובעיקר, מעודדת ילדים לאכילה בריאה שתורמת לבריאותם גם לאורך שנים.

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp