יתרון נוסף להנקה – המעבר למזון מוצק

יתרון נוסף להנקה – המעבר למזון מוצק

breastfeeding

 

 

מחקר שפורסם ב-5 בפברואר 2015 בכתב העת Frontiers in Cellular and Infection Microbiology מצא, כי לתזונת התינוק בחודשים הראשונים לחייו השפעה משמעותית על המעבר לאכילת מזון מוצק וכן על בריאותו בטווח הארוך.

לצורך המחקר אסף צוות המחקר דגימות צואה ומידע על מצבם הבריאותי ותזונתם של 9 תינוקות מגיל שבועיים עד ל-14 חודשים. בדגימות הצואה השתמשו החוקרים בטכניקות הרצף הגנומי במטרה לזהות את סוגי החיידקים ותפקידם במעי התינוק.

בניתוח הממצאים גילו החוקרים כי קיים שוני מהותי במערכת החיידקים במעי בין תינוקות שניזונו מחלב אם בלבד, לבין אלו שניזונו משילוב של חלב אם ומפורמולה.

מחקרים שנעשו בעבר הגיעו למסקנות דומות, אולם מה שהפתיע את החוקרים במחקר הנוכחי היה שינוי גנטי דרסטי שנמצא בדגימות הצואה של התינוקות לאחר שהחלו לאכול מזון מוצק. מערכת החיידקים במעי התינוקות שניזונו מחלב אם בלבד הייתה פחות מגוונת פחות ונשלטה ע"י חיידק הביפידובקטריה, סוג של חיידק החיוני לתהליך העיכול. חיידק חיוני זה נמצא בכמות נמוכה יותר בתינוקות שניזונו מחלב אם ופורמולה.

תוצאות המחקר מדגישות את השפעת מערכת החיידקים במעי התינוק על יכולתו לעכל מזון מוצק בטווח הקצר, ועל בריאותו בטווח הארוך. הולכים ומתרבים המחקרים המראים כי למערכת החיידקים במעי השפעה גם על השמנה, אלרגיות שונות, ובעיות במערכת העיכול (כמו לדוגמה תסמונת המעי הרגיז).

לדברי המחבר, מחקר זה מספק הבנה רחבה יותר של התפתחות מערכת החיידקים בשלבים ההתחלתיים של החיים ותרומתם לבריאות התינוק בטווח הקצר והארוך. תוצאות המחקר מחזקות את המלצת ארגון הבריאות העולמי להזנת התינוק בחלב אם בלבד במהלך 6 החודשים הראשונים לחייו.

 

 

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp