ילדים – בתזונה בריאה אפשר לשלב קצת שומן וסוכר

sweets_kids

 

 

קבוצה מובילה של רופאי ילדים בארה"ב ממליצה להוסיף מעט סוכר ושומן לתפריט ילדים, במידה שהדבר מעודד אותם לאכול מזונות בריאים יותר.  כך על פי הנחיות שפורסמו ב-23 בפברואר 2015 בכתב העת Pediatrics.

המלצות חדשות של האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים מדגישה את חשיבות החשיפה של ילדים למגוון רחב של "מזונות שלמים" – פירות, ירקות, דגנים מלאים, אגוזים, דגים ומוצרי חלב דלי שומן. לדברי ד"ר רוברט מוריי, אחד מהמחברים הבכירים של ההנחיות החדשות, עדיין קיימת חשיבות רבה להגבלת מזונות מעובדים, שבד"כ עשירים בסוכר, מלח או שומן. אולם הורים רבים מתייגים מזונות מסוימים כ"רעים" או "מזיקים לבריאות", בדרך זו קטגוריות שונות של רכיבי מזון חיוניים עלולים להיעדר בתזונת הילד.

הורים אינם צריכים לחשוש מהוספת סוכר, מלח ותבלינים כדי להפוך מזונות בעלי ערך תזונתי גבוה לטעימים יותר. כך לדוגמה, אם חלב בטעמים הוא החלב היחיד שהילד מוכן לשתות, אזי עדיף שישתה אותו מאשר ימנע לחלוטין משתיית חלב. באופן דומה, אם תוספת סוכר תגרום לילד לאכול דייסת שיבולת שועל, או תוספת של מעט מלח ושמן תעודד אותו לאכילת ירקות "עסקת החבילה" משתלמת.

לדברי דובר האגודה האמריקאית לתזונה ודיאטה (ADA), כשהילד נחשף לראשונה למזון חדש, נדרשות בממוצע עוד 12 חשיפות נוספות עד שהילד מוכן לאכול אותו. מסיבה זו, מצד ההורים נדרשת סבלנות והתמדה בשימוש בטכניקות בישול שונות ובאופן הגשת המזון. כמו כן הוסיף כי התאווה לדברי מתיקה ופינוקי אוכל אחרים גדלה, כאשר אלו נעדרים לחלוטין בתזונה היומית של הילד.