האם שמן זית הוא המפתח לריפוי סרטן?

האם שמן זית הוא המפתח לריפוי סרטן?

olive-oil-cancer

 

מחקרים בעבר מצאו כי לשמן זית כתית מעולה (extra virgin olive oil) יתרונות בריאותיים רבים. מדענים מצאו כי מרכיב המצוי בשמן זית, הנקרא Oleocanthal, גורם להרס של תאים סרטניים, אולם עד היום לא הצליחו לספק הסבר לתופעה זו.

במחקר שפורסם במרץ 2015 בכתב העת Molecular & Cellular Oncology, נמצא המפתח להבנת ההשפעה הרעילה של Olecocanthal על תאים סרטניים. מרכיב זה גורם להרס הליזוזומים (תפקיד הליזוזומים הוא לחסל גופים זרים בתא וכן מבנים של תאים שאין בהם צורך) של תאים סרטניים. פעולה זו גורמת להרס התאים הסרטניים בתוך 30 דקות עד שעה, כל זאת מבלי לפגוע בתאים הבריאים.

לדברי מחבר המחקר, תוצאות אלו נותנות חיזוק משמעותי ליתרונות הבריאותיים של הדיאטה הים-תיכונית שמחקרים רבים מצאו את היתרונות הבריאותיים הרחבים שהיא כוללת. המחקר הנוכחי מדגיש את התרומה המשמעותית של ה-Oleocanthal ליתרונות אלו.

שמן כתית הוא שם כולל לאחוזי רמת החומצות החופשיות בשמן הזית – ככל שרמת החומציות גבוהה יותר השמן נחשב לטוב יותר. כתית מעולה הוא שמן זית המכיל את הכמות הגבוהה ביותר של חומצות השומן החופשיות.

כיצד לבחור את שמן הזית המועדף? ענף הזית בישראל מדרג את כל השמנים בארץ ומסווג אותם בתו איכות לשמן זית. המדבקה הירוקה שלמטה משמשת לסימון דרגת האיכות של שמן זית כתית מעולה.
olive-oil-israel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp