מדוע תרופה לטיפול בסוכרת גורמת להשמנה?

מדוע תרופה לטיפול בסוכרת גורמת להשמנה?

diabetes-drug-obesity

 

 

תרופה המשמשת לטיפול בחולים בסוכרת מסוג 2 מפעילה חיישנים בתאי המוח המגבירים את תחושת הרעב וגורמים בסופו של דבר להשמנה. כך על פי מחקר שהתפרסם ב-18 במרץ 2015 בכתב העת The Journal of Neuroscience.

המחקר מציע דרך חדשה להשפיע על תחושת הרעב ומסביר מדוע לאנשים הנוטלים תרופות מסוימות לטיפול בסוכרת מסוג 2, נטייה גדולה יותר להשמנה.

סוכרת מסוג 2 היא הסוכרת הנפוצה ביותר, וכ-95% מהמאובחנים בסוכרת לוקים בה. לסובלים מסוכרת מסוג 1 או 2 רמות גבוהות מידי של גלוקוז, או סוכר, בדם. סוכרת מסוג 2 מתפתחת בד"כ בגיל הביניים או באנשים מבוגרים יותר, וכן באלו הסובלים מעודף משקל ו/או אינם עוסקים בפעילות גופנית.

צוות המחקר מצא כי בתאי המוח השולטים בהתנהגות אכילה מצויים חיישנים המזהים אנרגיה חופשית בזרם הדם. המחקר שנעשה בעכברים מצא כי כאשר משפעלים את החיישנים, הם צוברים ואוגרים יותר מזון. מאידך, כאשר גרמו לחסימה של החיישנים העכברים נטו לאכול פחות ולאגור פחות מזון, אפילו לאחר שנשלל מהם מזון לתקופה ארוכה.

אנשים רבים הסובלים מסוכרת מסוג 2 נוטלים תרופות ממשפחת ה-Thiazolidinediones) TZD) אשר מפעילים את החיישנים הספציפיים במוח. תרופות ממשפחת ה-TZD מסייעות לטיפול בתנגודת לאינסולין, כאשר הגוף לא משתמש באינסולין בצורה נכונה. בדרך זו מסייעות התרופות לרמות הגלוקוז בדם להישאר בטווח היעד ומאפשרות לתאי הגוף לקבל את האנרגיה לה הם זקוקים.

לדברי מחבר המחקר, אנשים הנוטלים תרופות ממשפחת ה-TZD נוטים להיות רעבים יותר וכתוצאה מכך אף לעלות במשקל.  כאשר הם נוטלים את התרופה הם משפיעים על הקולטנים במוח האחראים על וויסות התיאבון.

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp