שתיית מים מסייעת במניעת הצטברות אבנים בכליות

שתיית מים מסייעת במניעת הצטברות אבנים בכליות

water-kidney-stones

 

 

חוקרים מצאו כי שתייה של 8-10 כוסות מים ליום, מפחיתה את הסיכון להצטברות אבנים בכליות. סקירת המחקרים הוצגה בכנס השנתי של קרן הכליות הלאומית בארה"ב (National Kidney Foundations) שהתקיים ב-25 במרץ 2015.

בסקירה נותחו תשעה מחקרים קודמים שכללו כ-274,000 משתתפים, למעלה מ-550 מהם סבלו בעבר מאבנים בכליות. בסקירת המחקרים נמצא כי אנשים שתפוקת השתן שלהם הייתה 2-2.5 ליטר ליום היו בסיכון מופחת ב-50% לפתח אבנים בכליות בהשוואה לאנשים שתפוקת השתן שלהם הייתה נמוכה יותר. שתן בכמות של 2-2.5 ליטר הוא שווה ערך לשתייה יומית של  8-10 כוסות מים (כוס אחת = 240 מ"ל).

החוקרים הסבירו כי שתייה מרובה של מים מפחיתה את ריכוז חומרי הפסולת בשתן. המשמעות של הטלת שתן תכופה היא שלמינרלים הגורמים להיווצרות האבנים בכליה סיכוי נמוך יותר להצטבר בכליות ובדרכי השתן.

אבנים בכליות גורמות לחוסר נוחות ומגבירים את הסיכון להתפתחות מחלה כלייתית. כמו כן, הטיפול בהם כרוך בעלויות גבוהות. סריקת המחקרים הנוכחית, שנערכה על מספר גדול של משתתפים, נותנת משנה תוקף לממצאים שנמצאו במחקרים קודמים: שתייה מרובה של מים היא דרך יעילה ופשוטה להפחית את הסיכון להצטברות אבנים בכליות.

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp