כיצד להפחית את הנזק הבריאותי הנובע מישיבה ממושכת?

כיצד להפחית את הנזק הבריאותי הנובע מישיבה ממושכת?

walking-sitting

 

מחקר שפורסם ב-30 באפריל 2015 בכתב העת Clinical Journal of the American Society of Nephrology מצא, כי הליכה של 2 דקות בכל שעה מקזזת את ההשפעות השליליות הנובעות מישיבה ממושכת.

החוקרים השתמשו בנתונים שנתקבלו מלמעלה מ-3,200 איש שהשתתפו בסקר הבריאות והתזונה הלאומי בארה"ב. למשתתפים בסקר הוצמד מכשיר למדידת עוצמת הפעילות הגופנית. המחקר השווה בין היתרונות הבריאותיים בפעילות בעצימות נמוכה, כמו עמידה, בהשוואה לפעילות בעצימות קלה, כמו הליכה. המעקב אחר המשתתפים נמשך 3 שנים במהלכן נפטרו 137 איש.

מחקרים קודמים מצאו כי ישיבה לפרקי זמן ארוכים מידי יום עלולה להגביר את הסיכון לבעיות בריאותיות כמו מחלות לב, סוכרת ומוות בטרם עת.

במחקר נמצא כי עמידה, אפילו ממושכת, אינה מספיקה לקיזוז הנזקים הבריאותיים הנובעים מישיבה ממושכת. מאידך, פעילות גופנית קלה וקצרה, כמו הליכה, ניקיון וטיפול בגינה, עשויה להגדיל את תוחלת החיים באנשים המעבירים יותר ממחצית היום בישיבה. במחקר נתגלה כי החלפה של 2 דקות ישיבה ב-2 דקות של פעילות בעלת עצימות נמוכה הפחיתה ב-33% את הסיכון לתמותה בטרם עת.

בהודעה לעיתונות ציין מחבר המחקר כי תוצאות המחקר היו מרתקות, בעיקר לאור העובדה שההמלצות הנהוגות כיום מתמקדות בפעילות גופנית בעצימות בינונית וגבוהה. הממצאים במחקר זה מראים כי גם לפעילות גופנית בעצימות נמוכה השפעה על הארכת תוחלת החיים.

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp