איך לשרוף יותר קלוריות בהליכה?

walking_calorie_burning

מחקר חדש שהתפרסם במהדורת ספטמבר 2015 של כתב העת Biology Letters מצא כי שינויים בקצב ההליכה גורמים לשרפת קלוריות גדולה יותר.

מטרת המחקר, שנערך באוניברסיטת אוהיו ארה"ב הייתה לבחון את מספר הקלוריות הנשרפות בהליכה במהירות משתנה. הנבדקים צעדו על הליכונים שנעו במהירות קבועה. הם נתבקשו לגוון את הליכתם בצעדים מהירים, שנעשו בחלק הקדמי של ההליכון, ובצעדים איטיים יותר, שהשאירו אותם בחלקו האחורי של ההליכון. תוך כדי ההליכה בדקו החוקרים את כמות הקלוריות ששרף כל אחד מהמשתתפים.

תוצאות המחקר הראו כי שינוי בקצב ההליכה העלה ב-20% את מספר הקלוריות הנשרפות, בהשוואה להליכה בקצב אחיד. עוד נמצא כי בהליכה למרחקים ארוכים קיימת נטייה ללכת מהר יותר בהשוואה להליכה למרחקים קצרים.

לדברי החוקרים, הספרות המחקרית בנושא זה מבוססת בעיקר על הליכה במהירות קבועה. מחקר זה נותן מענה לתוצאות המתקבלות בהליכה במהירות משתנה. לתוצאות המחקר חשיבות רבה משום שמרבית האנשים אינם חיים את חייהם בהליכה על הליכונים או הליכה במהירות קבועה.

לדברי המחבר הראשי של המחקר, הליכה, בכל קצב, גורמת לשרפת אנרגיה אולם ניתן להשוות את שינוי מהירות ההליכה ללחיצה על דוושת הגז במכונית. שינוי באנרגיה הקינטית דורשת יותר עבודת רגליים והתהליך שורף יותר אנרגיה.

בסיכום, טוענים החוקרים, מעוניינים לשרוף יותר קלוריות בהליכה? – שנו את דרך ההליכה הטבעית שלכם. לדוגמה, לכו עם תרמיל גב, או עם משקולות על הידיים /רגליים, אל תלכו בקו ישר, לכו לזמן מה, עשו הפסקה קלה וחזרו להליכה.