דיאטה דלה בשומן אינה יעילה לירידה במשקל בטווח הארוך

דיאטה דלה בשומן אינה יעילה לירידה במשקל בטווח הארוך

Weight-Loss-Fat

חוקרים שסקרו מחקרים קליניים אקראיים מצאו כי בטווח הארוך, אין שום הבדל בהשפעתה של דיאטה דלה בשומנים ודיאטה עשירה בשומנים על הירידה במשקל. המחקר פורסם ב-30 באוקטובר 2015 בכתב העת The Lancet Diabetes & Endocrinology.

השפעתן של דיאטות דלות בשומן על ירידה במשקל היא נושא שנוי במחלוקת מזה שנים רבות. מחקרים קליניים רבים נערכו בנושא והניבו תוצאות מעורבות.

החוקרים נתחו נתונים שהתקבלו מ-53 מחקרים בהם השתתפו 68,128 איש. מטרת המחקרים הייתה לבחון דיאטות שונות שנתנו לשתי קבוצות והשפעתן על המשקל לטווח הארוך (שנה ומעלה).  בסקירה לא נכללו מחקרים בהם השתמשו בתוספי מזון או בתחליפי מזון (כמו משקאות).

המשתתפים בכל המחקרים שנסרקו ירדו בממוצע 2.7 ק"ג שנכרו גם לאחר שנה ומעלה. המשתתפים שצרכו דיאטה דלה בפחמימות ירדו ק"ג אחד יותר בהשוואה לאלו שצרכו דיאטה דלה בשומנים.  החוקרים ציינו כי צריכה של דיאטה דלה בשומנים גרמה לירידה במשקל רק בהשוואה לאנשים שצרכו דיאטה רגילה, כלומר לא עשו כל שינוי בהרגלי האכילה היומית שלהם.

לדברי החוקרים, למרות הדעה הרווחת שיש לקצץ בשומנים על מנת לרדת במשקל, הראיות המדעיות לא תומכות בדיאטה כזו לאורך זמן. במקום להתמקד בקלוריות משומנים, פחמימות או חלבונים, יש לשים את הדגש על דפוסי אכילה בריאים, מזונות לא מעובדים וגודל מנת ההגשה.

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp