לירידה במשקל – אין תועלת באימון אינטנסיבי

לירידה במשקל – אין תועלת באימון אינטנסיבי

exercise-weight-loss

אימון אינטנסיבי אינו יעיל יותר בשרפת קלוריות בהשוואה להליכה של מספר קילומטרים ביום. כך על פי מחקר שהתפרסם ב-28 בינואר 2016 במהדורה המקוונת של כתב העת Current Biology.

החוקרים מצאו כי פעילות גופנית מתונה – כמו הליכה של כמה ק"מ ביום – היא הדרך היעילה ביותר לשרוף קלוריות. מאמץ גופני מעבר לכך, אינו מביא שום יתרון. הגוף כפי הנראה מסגל את קצב חילוף החומרים שלו, ולמרות המאמץ העודף שאנו משקיעים – מספר הקלוריות הנשרפות לא משתנה.

במחקר לקחו חלק 332 איש בגילאים 25-45 מארצות הברית, גאנה, ג'מייקה, איי סיישל ודרום אפריקה. לכל המשתתפים הוצמד מכשיר בו נרשמה רמת הפעילות שלהם במהלך השבוע. החוקרים השתמשו במכשירים סטנדרטיים למדידת שריפת הקלוריות של כל משתתף.

כצפוי, משתתפים שרמת הפעילות שלהם הייתה מתונה שרפו בממוצע 200 ליום  קלוריות יותר, בהשוואה לאלו שלא היו פעילים כלל. אולם, מבחינת שריפת הקלוריות, פעילות אינטנסיבית יותר לא הייתה כרוכה בשום יתרון.

לדברי החוקר הראשי, פרופסור הרמן פונצר, מחקר זה לא סותר את העובדה שלפעילות גופנית יש יתרונות בריאותיים רבים. אולם, הוא מדגיש, אם המטרה היא לרדת במשקל, פעילות גופנית לבדה לא תעשה את העבודה. "אנו יודעים ששינוי בדיאטה הוא האמצעי היעיל ביותר לירידה במשקל ומחקר זה מוסיף ראיה נוספת התומכת במה שידוע זה מזמן".

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp