סוכרת בעולם גדלה פי 4 מאז 1980

סוכרת בעולם גדלה פי 4 מאז 1980

diabetes-worldwide

 

מספר המבוגרים החולים בסוכרת גדל פי 4 ב-35 השנים האחרונות. כך על פי דו"ח שפורסם בכתב העת The Lancet ב-6 באפריל 2016.

הדו"ח פורסם לקראת יום הבריאות העולמי שחל ב -7 באפריל. תוצאות הדו"ח התקבלו לאחר ניתוח 751 מחקרים שכללו יותר מ -4 מיליון מבוגרים באזורים שונים ברחבי העולם.

בשנת 1980 אובחנו ברחבי העולם 108 מיליון חולים בסוכרת, המספר טיפס בשנת 2014 ל-422 מיליון חולים. העליות התלולות ביותר אובחנו במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית כמו הודו, סין, מצרים, אינדונזיה, מקסיקו ופקיסטן.

על פי הדו"ח, עלו שיעורי הסוכרת בקרב גברים מ-4% ל-9% ובקרב נשים מ-5% לכ-8%. עוד מצא הדו"ח כי "תג המחיר" העולמי לטיפול במחלת הסוכרת והסיבוכים הנלווים לה הוא כ-825 ביליון דולר לשנה.

בדו"ח לא נעשתה הבחנה בין סוכרת מסוג 1 לסוכרת מסוג 2. עם זאת, 85-95% מהמאובחנים הם חולים בסוכרת מסוג 2, ומכאן שאת עיקר העלייה במספר המאובחנים ניתן לייחס מסוכרת מסוג 2 הקשורה במרבית המקרים להשמנה.

לדברי אחד ממחברי המחקר, השמנת-יתר היא גורם הסיכון העיקרי לסוכרת מסוג 2, והניסיונות שנעשו עד כה לשלוט בשיעורי ההשמנה לא נשאו פרי. זיהוי מוקדם של אנשים המצויים בסיכון מוגבר לחלות בסוכרת יכול למנוע את התפתחות המחלה באמצעות שינויים בדיאטה, באורח החיים, או בנטילת תרופות מתאימות.

במאמר מערכת שנלווה למחקר הדגיש אטיין קרוג, מארגון הבריאות הלאומי (WHO) כי ממצאים אלו "מדגישים את הצורך הדחוף בפעילות אפקטיבית רחבת ממדים במטרה להפחית את ההשלכות הבריאותיות והכלכליות של מחלת הסוכרת. יש לתת עדיפות לשיפורים בתחום המניעה, המעקב והטיפול במחלה".

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp