פעילות גופנית מנטרלת השפעות שליליות של ישיבה ממושכת

sitting-exercise

 

פעילות גופנית סדירה מסייעת בנטרול ההשפעות הבריאותיות המזיקות בישיבה ממושכת. כך על פי מחקר שפורסם ב-8 באפריל 2016 במהדורה המקוונת של כתב העת BMC Public Health.

החוקרים נתחו נתונים שהתקבלו מסקר בריאות לאומי למבוגרים שנערך באנגליה בשנת 2008. החוקרים חלקו את המשתתפים על פי רמת הפעילות הגופנית ומשך הישיבה שלהם. מבוגרים שנהגו לשבת לזמן ממושך ולא עסקו בפעילות גופנית, היו בסיכון מוגבר למחלות לב וסוכרת, בהשוואה לאלו שישבו זמן ממושך אך עסקו בפעילות גופנית סדירה.

במחקר נמצא גם כי רמות הכולסטרול "הטוב" (HDL-cholesterol) הייתה גבוהה יותר באנשים שנהגו לשבת פחות זמן, גם אם לא עסקו בפעילות גופנית סדירה.

לדברי עורך המחקר, לתוצאות המחקר חשיבות רבה שכן הם שוב ממחישות מדוע פעילות גופנית היא גורם כה חשוב לבריאות. המחקר מראה שאנשים שעסוקים רוב היום בישיבה, כתוצאה מעבודתם או מסגנון חייהם, מסוגלים לנטרל חלק מההשפעות השליליות על בריאותם באמצעות פעילות גופנית סדירה.

עם זאת, חשוב להדגיש כי מחקר זה הוא תצפיתי ונדרשים מחקרים נוספים כדי לאשש את תוצאותיו.