חדשות מתוקות! אכילת שוקולד בכל יום מפחיתה את הסיכון למחלות לב וסוכרת

chocolate-heart

 

אכילת כמות קטנה של שוקולד עשויה להפחית את הסיכון לסוכרת ועמידות לאינסולין. זוהי אחת מתוצאות המחקר שפורסם בכתב העת British Journal of Nutrition במהדורת מאי 2016.

החוקרים נתחו נתונים שהתקבלו מ-1,153 איש בגילאים  18-69 שהשתתפו במחקר תצפיתי על גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם. המחקר נערך ע"י מכון הבריאות בלוקסמבורג בשיתוף עם מספר אוניברסיטאות. במחקר נלקחו בחשבון גורמים כמו אורח חיים והרגלי תזונה הכוללים, שתייה מקבילה של משקאות תה וקפה. משקאות אלו עשירים בפוליפנולים, שהם הסיבה (המבוססת מדעית) להשפעה המיטיבה של שוקולד על בריאות הלב.

הסתבר כי אנשים שאכלו כ-100 גרם שוקולד ליום – שווה ערך לחפיסת שוקולד – הפחיתו את העמידות לאינסולין ושיפרו את פרופיל אנזימי הכבד. עמידות לאינסולין הוא גורם סיכון ידוע למחלות לב. עוד נמצא במחקר, כי אלו שנהגו לאכול שוקולד מידי יום היו צעירים, פעילים יותר ובעלי חינוך גבוה יותר בהשוואה לאלו שלא אכלו שוקולד מידי יום.

לדברי החוקר הראשי, יתכן כי הקבוצה שצרכה שוקולד מידי יום מייצגת חתך דמוגרפי המאופיין באורח חיים בריא יותר.

לדברי החוקרים, היישום הפוטנציאלי של ממצאי המחקר הוא בעידוד אנשים לצריכת מגוון רחב של מזונות עשירים בפוליפנולים, הכוללים שוקולד מריר בכמויות מתונות. עם זאת, חשוב לעשות הבחנה בין קקאו שהוא מוצר טבעי לבין שוקולד שהוא מוצר מעובד ועשיר בקלוריות. לכן, פעילות גופנית, תזונה וגורמים אחרים הקשורים לסגנון חיים, חייבים להיות מאוזנים בקפידה כדי להימנע מעלייה במשקל מזיקה לאורך זמן.

חשוב לזכור שהמחקר הוא תצפיתי ונדרשים מחקרים אקראיים ומבוקרים על מנת להבין את תפקידו של השוקולד בהפחתת התנגודת לאינסולין והסיכון למחלות לב וכלי דם.