פסטה – טובה לדיאטה?

pasta-weight

 

למאכלי פסטה יצא "שם רע" בכל הקשור לירידה במשקל. מחקר חדש מצא כי פסטה דווקא מסייעת לירידה במשקל. המחקר פורסם ב-4 ביולי 2016 במהדורה המקוונת של כתב העת Nutrition and Diabetes.

חוקרים מאיטליה נתחו תוצאות שהתקבלו משני מחקרים רחבי היקף שכללו 23,000 איש ממחוזות שונים באיטליה. מניתוח התוצאות עולה, כי צריכה מתונה של פסטה תורמת למדד בריא יותר של מסת גוף (BMI), לירידה בהיקף המותניים ולהפחתה בהשמנה באופן כללי, ובהשמנה בטנית בעיקר.

החוקרים לא ציינו כמה פסטה ניתן לאכול מבלי לעלות במשקל. אולם, אנשים שהגזימו באכילת פסטה עלו במשקל. הנחקרים שסבלו מהשמנת-יתר היו מבוגרים יותר ממעמד סוציו-אקונומי נמוך וצרכו יותר פסטה בהשוואה למשתתפים בעלי משקל תקין או כאלה שסבלו מעודף משקל.

מחקרים רבים בעבר מצאו כי צריכה של דיאטה ים-תיכונית תורמת לבריאות. דיאטה ים-תיכונית שמה דגש על אכילת ירקות, פירות, דגנים, קטניות, שמן זית, דגים ועוף. לדברי החוקרים קיים מעט מאוד מידע על תרומתה של הפסטה – שהיא חלק בלתי נפרדת מהדיאטה הים-תיכונית – לבריאות. תוצאות המחקר הנוכחי מספקות את התשובה.

בדבריו לעיתונות ציין החוקר הראשי כי בשנים האחרונות נמנעו אנשים רבים מאכילת ספגטי, אטריות וסוגים אחרים של פסטה בשל החשש להשמנה. המחקר החדש עשוי לגרום לאנשים לשנות את דעתם.