שתיית מים מסייעת בהרזיה

 

.

.

 

מחקר שכלל כ-10,000 משתתפים מצא, כי שתיית מים עשויה להיות "הנשק הסודי" לירידה במשקל. המחקר פורסם במהדורת יולי 2016 של כתב העת Annals of Family Medicine.

ההערכה של כמות המים התבססה על דגימות שתן שנלקחו מכ-10,000 איש בגילאים 18-64 בשנים 2009-2012. כשליש מהמשתתפים לא שתו מספיק מים.

מדד מסת הגוף (BMI) של אלו ששתו כמות מספקת של מים היה 28, לעומת 29 באלו ששתו כמות בלתי מספקת. מדד מסת הגוף היא נוסחה לחישוב כמות השומן בגוף המבוססת על משקל וגובה (מדד של 25 נחשב לעודף משקל ומדד של 30 ומעלה נחשב להשמנת-יתר). כמו כן נמצא, כי אנשים ששתו כמות בלתי מספקת של מים היו סיכון גבוה ב-50% להשמנה, בהשוואה לאנשים ששתו כמות מספקת.

לדברי מנהלת המחקר, ד"ר תמי צ'אנג, פרופסור לרפואת משפחה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת מישיגן, זהו מחקר חתך המספק תמונת מצב בנקודה מסוימת בזמן ולא ניתן להסיק ממנו על סיבה ותוצאה.

עם זאת, היא מדגישה, ייתכן שאנשים הסובלים מהשמנה נוקטים בדרכים שונות במטרה להימנע מהתייבשות, כמו לדוגמה לאכול בשעה שהם מרגישים צמא. מאידך, אנשים ששתו כמות מספקת של מים עשויים להרגיש מלאים יותר – עובדה שגורמת להם לצרוך פחות מזון וכך להימנע מסיכון של עודף משקל.

הדרך הפשוטה והיעילה ביותר לדעת אם שתיתם כמות מספקת של מים, לדברי פרופ' צ'אנג, היא לבחון את צבע השתן שלכם. שתן בצבע בהיר מאוד מורה על שתייה מספקת של מים ושתן שצבעו כהה מצביע על שתייה בלתי מספקת.

לדברי החוקרים, אנשים הסובלים מהשמנה זקוקים לכמויות גדולות יותר מים בהשוואה לאנשים רזים. מומלץ לשלב בדיאטה היומית מזונות עשירים במים כמו תפוחים, סלרי, אבטיח, מלפפונים, שזיפים ועוד.