כלב טוב אוכל רע – מזונות מזיקים לכלבים

כלב טוב אוכל רע – מזונות מזיקים לכלבים

20131004_190212

 

והפעם – כמה תובנות המתייחסות לחיית המחמד שלנו, הכלב. אם ברשותכם כלב אליו אתם מן הסתם מתייחסים כחלק מהתא המשפחתי ואתם מתפתים מידי פעם ל"שתף" אותו בארוחה, או בחטיף שאתם אוכלים – נהגו בזהירות. מזונות מסוימים המיועדים למאכל בני אדם עלולים להיות מסוכנים, ואפילו קטלניים לכלבים.

לדברי כרמלה סטמפלר, וטרינרית בארגון המזון והתרופות האמריקאי (FDA), בעלי חיים מעכלים מזון בדרך שונה לחלוטין מבני האדם. בני האדם מעכלים מזונות וכימיקלים אחרים שבעלי חיים אינם מסוגלים לעכל.
יתירה מזאת, מזון מסוים עלול לגרום נזק לכלב מסוים ולא לכלב אחר. ההשפעה תלויה במספר גורמים כולל המבנה הגנטי, גודל הכלב והכמות אותה הוא אוכל. "כלב לברדור גדול יכול לאכול חפיסת שוקולד מבלי שייגרם לו נזק, בעוד שכלב זעיר כמו צ'יוואווה עלול להימצא בסכנת חיים".

מהם המאכלים האסורים ביותר לכלבים?

בשר נא שעלול להכיל חיידקים מזיקים כמו אי קולי או סלמונלה. אם יצאתם לפיקניק או אתם בעיצומם של הכנות "על האש" הכוללים בשר בקר או עוף, וודאו שהם נמצאים מחוץ להישג ידם של הכלבים. כמו כן, אל תגעו בבשר הנא ולאחר מכן תכבדו את הכלבים בחטיף – אלא אם כן, שטפתם את הידיים היטב.

ענבים, צימוקים ודומדמניות עלולים לגרום לכשל כלייתי בכלבים מסוימים. מאידך, ניתן לתת לכלב פירות אחרים כמו בננה או תפוח עץ (בלי הליבה והגרעינים).

מזון מטוגן ו/או שמן עלול לגרום לכלב לא רק לכאבי בטן אלא גם לדלקת בלבלב שעלולה להסתיים במוות.

מזונות המכילים עובש הם לא מזונות שתגישו לבני משפחתכם וגם לא לכלבכם. אם זרקתם גבינה צהובה מעופשת לפח האשפה, וודאו שלכלב לא תהיה גישה לפח.

בצל, שום ועירית (כולל אבקת בצל ושום) עלולים להזיק לכלב, בעיקר בכמויות גדולות. אם נתתם לכלב בייגל או צ'יפס אחד לא ייגרם לו כל נזק, מאידך, אם תהיה לו גישה לשקית שלמה המכילה בייגל או צ'יפס, הוא עלול להיפגע. וודאו שהשקיות לא נמצאות בהישג "רגלו" של הכלב, ואם הוא אכן זכה למנה הגונה של חטיפים מלוחים דאגו לו לשתייה מספקת.

אגוזים (בעיקר אגוזי מקדמיה).

שוקולד וקסיליטול (xylitol). רבים מודעים לעובדה שאכילת שוקולד מזיקה לבריאות הכלב. אולם, לא הרבה יודעים שקסיליטול, שהוא תחליף סוכר המצוי במזונות רבים שאינם מכילים סוכר (מסטיקים, סוכריות, שוקולד ועוד) עלול להיות קטלני לכלבים. אם החלטתם לפנק את כלבכם בממתק כלשהו קראו את תווית המזון וודאו שאינו מכיל קסיליטול.

 

ומילה לסיום – גם על חתולים
מדוע לא פרטנו גם את המאכלים המסוכנים לחתולים? לדברי סטמפלר חתולים הם הרבה יותר בררנים בהשוואה לכלבים והם נוטים שלא להתקרב למזונות שעלולים לגרום להם נזק. עם זאת, לחתולים רגישות-יתר לבצל ושום (כולל אבקות בצל ושום) ומומלץ לוודא שלא תהיה להם גישה למאכלים העשויים ממרכיבים אלו.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp