לחשוב פעמיים לפני נטילת תוספי סידן

לחשוב פעמיים לפני נטילת תוספי סידן

calcium_heart

 

מחקר חדש כי נטילת תוספי תזונה המכילים סידן, אך לא מזונות עשירים בסידן, עלולה לפגוע בבריאות הלב. המחקר פורסם ב-10 באוקטובר 2016 בכתב העת Journal of the American Heart Association.

על פי דיווח המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, מחלת לב כלילית גורמת למותם של למעלה  מ-370,000 אמריקנים מידי שנה.

צוות החוקרים ניתח נתונים שהתקבלו מבדיקות וממידע מלמעלה מ-2,700 משתתפים בגילאים 45-85. המשתתפים לקחו חלק במחקר שנערך בחסות הממשל בארה"ב והתפרש על פני 10שנים. המשתתפים דווחו על הדיאטה היומית שלהם ונטילת תוספי תזונה. כמו כן הם עברו בדיקות CT במטרה לאבחן מקרים של הסתיידות עורקים – גורם סיכון ידוע למחלות לב.

במחקר נמצא גידול משמעותי בהסתיידות העורקים באנשים שנטלו תוספי סידן, בהשוואה לאלו שלא נטלו תוספים. מאידך, מזונות שבאופן טבעי עשירים בסידן, אינם מהווים סכנה לבריאות הלב, נהפוך הוא, הם עשויים להגן עליו.

לדברי אחד ממחברי המחקר, ג'ון אנדרסון, פרופסור לתזונה באוניברסיטת צפון קרולינה, קיים שוני באופן בו הגוף משתמש ומגיב לתוספי סידן בהשוואה לצריכת סידן בדיאטה. ייתכן שהסיבה לכך נעוצה במלחי סידן המצויים בתוספים או באי יכולת של הגוף להתמודד עם רמות גבוהות של סידן שהוא סופג בבת אחת.

לדברי ד"ר שטיינבאום, מנהלת המחלקה לבריאות הלב בנשים בבית החולים לנוקס היל בניו יורק, מחקרים רבים שנערכו בעבר מצאו קשר בין תוספי סידן לפגיעה בבריאות הלב "…ברור כיום כי עודף סידן, הנוצר כתוצאה מנטילת תוספי סידן, עלול להיות מסוכן לבריאות הלב … העובדה שתוספי סידן נמכרים ללא מרשם אינה הופכת אותם לבטוחים יש לקחת בחשבון את הסיכון למחלות לב ולחשוב על אלטרנטיבות אחרות".

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp