מיצי פירות לילדים – משמין?

מיצי פירות לילדים – משמין?

 

 

סקירת מחקרים שנעשתה לאחרונה מצאה, כי שתיית כוס אחת של מיץ פרי (100% פרי) ביום אינה קשורה לעלייה במשקל. הסקירה פורסם במהדורה המקוונת של כתב העת Pediatrics ב-23 במרץ 2017.

החוקרים נתחו תוצאות שהתקבלו מ-8 מחקרים, שכללו 34,000, ילדים במטרה לבחון האם לשתיית מיצי פירות השפעה על העלייה במשקל.

ילדים מתחת לגיל 6 ששתו כוס אחת של מיץ פרי ליום, העלו מעט במשקל, אולם לעלייה במשקל לא הייתה משמעות קלינית. מאידך, לילדים בגילאים 7-18  ששתו כוס אחת של מיץ פרי ליום, לא הייתה כל השפעה על משקלם.

הילדים הצעירים העדיפו מיץ תפוחים, ואילו המבוגרים יותר נטו לשתות מיץ תפוזים. עורכי המחקר הסבירו כי מיץ תפוזים, שיש לו אינדקס גליקמי נמוך יותר, עשוי להיות קשור עם עלייה קטנה יותר במשקל. מזון ושתייה עם אינדקס גליקמי נמוך יותר, קשורים לעלייה נמוכה ואטית יותר ברמות הסוכר בדם.

לדברי החוקר הראשי, ד"ר ג'יימס קריגר, קיימות עדויות מוצקות על הקשר בין שתיית משקאות ממותקים לבין השמנה, סוכרת ובעיות בריאותיות אחרות. המטרה בסקירה זאת הייתה לבחון האם למיצי פירות טריים השפעה דומה.

החוקרים ממליצים להורים לעקוב אחר המלצות האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים ביחס לצריכה של מיצים העשויים מ-100% פרי: 120-180  מ"ל ליום לילדים מתחת לגיל 6, 240-350 מ"ל ליום לילדים בגילאים 7-18.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp