דיאטת "יו-יו" פוגמת בבריאות הלב

דיאטת "יו-יו" פוגמת בבריאות הלב

 

שינויים דרמטיים במשקל עלולים לגרום למתח בגוף ולבעיות בריאותיות הנובעות ממנו. כך על פי תוצאות מחקר שהתפרסם ב-5 באפריל 2017 בכתב העת New England Journal of Medicine.

במטרה לבחון את השפעות השינויים במשקל על בריאות הלב, נתחו החוקרים מידע רפואי שהתקבל מ-10,000 איש. כל הנחקרים סבלו מהתקשות בעורקים והשתתפו במחקר קליני שבחן האם נטילת סטטינים (תרופות להורדת רמות כולסטרול) עשויה לשפר את מצבם.

המעקב אחר החולים התבצע במשך 4 שנים בהם נבדק משקלם ומצבם הבריאותי. החוקרים גילו כי אנשים שסבלו מתנודות חדות במשקל נטו יותר לסבול ממחלות לב, התקפי לב, דום לב, עורקים חסומים, אנגינה, שבץ או אי ספיקת לב.

בהשוואה לנחקרים האחרים, אלו שסבלו מתנודות חדות במשקל, היו בסיכון בריאותי משמעותי גבוה יותר; הסיכון למוות היה גבוה ב-124%, הסיכון להתקף לב ב-117% והסיכון לשבץ גבוה ב-136%.

לדברי החוקר הראשי, ד"ר דריפל בנגלור, אנשים שסובלים מתנודות קבועות של 3.5-4.5 ק"ג במשקל הגוף מצויים בסיכון גבוה יותר למחלות לב, בהשוואה לאנשים שהתנודות במשקלם מתבטאות בק"ג אחד ומטה.

אין הממצאים רומזים כי אל לאנשים הסובלים מהשמנה לרדת במשקל, מוסיף ד"ר בנגלור, אולם המפתח להצלחה, התמדה ושמירה על בריאות הלב היא להתייחס לתהליך הירידה כמשימה לטווח הארוך. המשימה כולל דיאטה מתאימה, פעילות גופנית ושינויים נוספים באורח החיים.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp