הליכה או ריצה – מה עדיף?

 

הליכה וריצה הן שתי דרכים יעילות לביצוע אימון אירובי. אולם האם הליכה מהירה היא אכן שוות ערך לריצה המלווה בהזעה ופעימות לב מוגברות?

מחקר שנערך ע"י איגוד הלב האמריקאי (American Heart Association) מצא, כי הליכה היא שוות ערך לריצה כאשר מדובר בהורדת הסיכון למחלות לב.

החוקרים נתחו את בריאותם של 48,000 הולכים ורצים בשנות ה-40 וה-50 לחייהם. ניתוח הממצאים הראה כי היתרונות הבריאותיים של הליכה מהירה היו שווי ערך לריצה בהפחתת הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ורמה גבוהה של כולסטרול בדם.  היתרונות הבריאותיים עמדו ביחס ישר לזמן ההליכה או הריצה .

ובמה בכל זאת מתבטא ההבדל בין הליכה מהירה לריצה? על פי איגוד הבריאות האמריקאי יהיה עליכם להשקיע יותר זמן בהליכה כדי להשיג את היתרונות הבריאותיים המתלווים לריצה. הסיבה? בהליכה דרוש יותר זמן לעבור את אותו מרחק בהשוואה לריצה. לדוגמה, מספר הקלוריות ששרפתם בריצה של 15 דקות שוות, פחות או יותר, למספר הקלוריות שתשרפו בהליכה של חצי שעה.

חשוב להדגיש כי הסיכוי להיפצע בריצה הוא גדול יותר כיוון שהיא גורמת לעומס גדול יותר על הגוף, בעיקר על המפרקים.

במידה ואתם שוקלים לעבור מהליכה מהירה לריצה – התייעצו עם הרופא המטפל, בעיקר אם אתם סובלים מדלקת פרקים או בעיות בריאותיות אחרות. כמו כן, אין הכרח להיצמד לשגרת ריצה או הליכה מהירה, אלא ניתן לשלב בין השניים. יתירה מזאת, אם תשלבו ריצות קצרות בשגרת ההליכה שלכם – מובטח לכם שהמאמץ יגרום לשרפה גדולה יותר של קלוריות.