האיגוד האמריקאי לרפואת ילדים – אין לתת מיצי פירות לפני גיל שנה

האיגוד האמריקאי לרפואת ילדים – אין לתת מיצי פירות לפני גיל שנה

 

הנחיות חדשות של האיגוד האמריקאי לרפואת ילדים גורסות כי אין לתת מיצי פרי לילדים מתחת לגיל שנה. ההנחיות פורסמו ב-22 למאי 2017 בכתב העת Pediatrics. זהו העדכון הראשון מזה 16 שנה בהמלצות הארגון בנוגע למיצי פרי.

הנחיות האיגוד עד כה היו שאין לתת לפעוטות מיצי פרי עד גיל חצי שנה. לדברי ד"ר סטיבן אברמס, אחד ממחברי הדו"ח, אין כל ראיה מדעית ליתרונות במתן מיצי פירות לתינוקות. נהפוך הוא, מיצי פירות עלולים להפחית מכמות חלב האם או הפורמולה המכילים יותר שומן וחומרים מזינים אחרים החיוניים לתינוק.

אין לתת מיצי פירות בבקבוקים או כוסות שמאפשרים שתייה באמצעות קשית ללא הגבלה במהלך היום – החשיפה המוגברת לסוכרים שבמיץ עלולה לגרום לעששת ולעודף משקל.

כאשר התינוק מתחיל לאכול מזונות מוצקים מומלץ לתת לו מחית של פרי טרי. לילדים מעל גיל שנה ניתן לתת מיצי פירות כחלק מתזונה מאוזנת ובמגבלות הבאות:

  • בגיל שנה עד שלוש שנים – עד 120 מ"ל מיץ פרי ליממה.
  • בגיל ארבע עד שש שנים – עד 180 מ"ל מיץ פרי ליממה.
  • בגיל שבע עד שמונה עשרה שנים – 2.5 כוסות מיץ פרי ליממה.

הסיבות הנוספות להגבלה על מיצי פירות , לדברי האיגוד האמריקאי לרפואת ילדים, היא שהמגמה בקרב הילדים כיום היא להחליף את הפירות השלמים במיצי פרי שאינם מכילים את כמות הסיבים התזונתיים, הויטמינים והמינרלים המצויים בפירות השלמים. כמו כן, מיצים רבים משווקים כ"מיץ פרי" ומכילים למעשה צבעי מאכל וסוכרים שאינם תורמים לבריאות.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp