אכילת שומנים בריאים מסייעת בהורדת כולסטרול

אכילת שומנים בריאים מסייעת בהורדת כולסטרול

איגוד הלב האמריקאי פרסם המלצות חדשות לגבי צריכת שומנים בריאים ואף קובע כי שומן בריא עשוי להפחית את רמות השומנים בדם באופן דומה לפעילותן של תרופות ממשפחת הסטטינים הניתנות במטרה להוריד רמות גבוהות של כולסטרול בדם. ההמלצות פורסמו ב-15 ביוני 2017 בכתב העת Cirulation.

השומנים הבריאים הם שומנים מן הצומח הכוללים שומנים רב-בלתי רוויים ושומנים חד בלתי רוויים. שומנים רב בלתי רוויים מצויים בשמן תירס, סויה ובוטנים. שומנים חד בלתי רוויים מצויים בשמן זית, קנולה, חריע, חמניות ואבוקדו.

מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות מוכיחים באופן חד משמעי שיש להגביל את צריכת השומנים הרוויים במזון במטרה להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם. שומנים רוויים מצויים בבשר, מוצרי חלב (פחות באלו הדלים בשומן) ושומנים טרופיים כמו שמן קוקוס ושמן דקלים.

צריכת שומן רווי גורמת לעלייה ברמות "הכולסטרול הרע" – LDL כולסטרול – שהוא הגורם העיקרי לסתימת עורקים ומכאן למחלות לב וכלי דם.

מחקרים קליניים מצאו כי הפחתת כמות השומן הרווי והחלפתו בשומן צמחי מצמצמות את שיעור מחלות הלב ב-30%, בדומה להשפעתן של תרופות ממשפחת הסטטינים.

מחקרים אחדים אף מצאו כי צריכה של שמן קוקוס – שנתפס בציבור הרחב כשומן בריא – גורמת לעלייה של ערכי הכולסטרול בדם, במידה המשתווה לצריכה של שומנים רוויים.

עוד מדגישים החוקרים כי דיאטה בריאה אינה נבחנת רק בהגבלת מרכיבי תזונה מסוימים, כמו שומן רווי. על הדיאטה לכלול גם חומרים מזינים המפחיתים את הסיכון למחלות כמו שומנים צמחיים רב בלתי רוויים וחד בלתי רוויים, אגוזים, פירות, ירקות, דגנים מלאים, דגים ועוד.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp