מחקר ענק – קפה מאריך את תוחלת החיים

מחקר ענק – קפה מאריך את תוחלת החיים

 

שתייה של 3 כוסות קפה ביום מאריכה את תוחלת החיים. כך על פי תוצאות מחקר שפורסם ב-11 ביולי 2017 בכתב העת Annals of Internal Medicine.

הממצאים מקורם במחקר הגדול מסוגו בו נתחו מדענים נתונים שהתקבלו מלמעלה מחצי מיליון איש מ-10 מדינות באירופה. המחקרים עסקו בהשפעת הקפה על התמותה. החוקרים מצאו כי צריכה מרובה יותר של קפה קשורה בסיכון מופחת למוות מכל הסיבות, בעיקר כתוצאה ממחלות דם ומחלות הקשורות למערכת העיכול.

קפה הוא אחד המשקאות הנפוצים ביותר בעולם, כ- 2.25 ביליון כוסות קפה שותים אנשים ברחבי העולם מידי יום. קפה מכיל מספר תרכובות שביכולתם לקיים אינטראקציה עם הגוף, כולל קפאין, נוגדי חמצון ועוד. היחסים בין היחס בין התרכובות השונות תלוי במגוון השיטות הנהוגות להכנת קפה.

מחקרים קודמים שחיפשו קשר בין צריכת קפה והשפעותיו הבריאותיות הניבו תוצאות סותרות, אולם מחקרים גדולים בארה"ב וביפן מצאו כי שתיית קפה מפחיתה את הסיכון למוות ממגוון רחב של סיבות.

החוקרים נתחו נתונים שהתקבלו ממחקר שנתקבלו מה-EPIC (מחקר אירופאי העוסק בקשר בין תזונה וסרטן). במחקר השתתפו למעלה מ-521,330 איש מעל גיל 35 מ-10 מדינות של האיחוד האירופי. הערכת הדיאטה בוצעה באמצעות מילוי שאלונים וראיונות אישיים. הצריכה הגבוהה ביותר של קפה (לפי נפח) הייתה בדנמרק (900 מ"ל קפה ביום) והנמוכה ביותר הייתה באיטליה (כ-92 מ"ל ביום). האנשים שנהגו לשתות קפה נטו להיות צעירים יותר, מעשנים, צורכי אלכוהול ומעדיפים לאכול בשרים על פירות וירקות.

לאחר 16 שנות מעקב, כ-42,000 איש שהשתתפו במחקר מתו ממגוון סיבות כולל סרטן, מחלות במחזור הדם, אי ספיקת לב ושבץ. בהתאמות סטטיסטיות קפדניות לגורמים הקשורים לסגנון החיים, כגון דיאטה ועישון, החוקרים מצאו כי לקבוצה עם צריכת הקפה הגבוהה ביותר היה סיכון נמוך יותר לכל הסיבות למוות, בהשוואה לאלה שלא שתו קפה כלל.

בניתוח ממצאים ביולוגיים בתת קבוצה שכללה 14,000 איש נמצא כי תפקודי הכבד ורמות הסוכר היו טובים יותר בקרב שותי הקפה בהשוואה לאלו שלא שתו.

לדברי העומד בראש המחקר, ד"ר מרק גונטר, בשל מגבלות המחקר התצפיתי, אין להמליץ בשלב זה לאנשים להגביר את להפחית את צריכת הקפה. עם זאת, תוצאות המחקר הנוכחי מראות כי שתייה מתונה של קפה – עד 3 כוסות קפה ליום – אינה מזיקה לבריאות וכי לשילוב קפה בתזונה עשויים להיות יתרונות בריאותיים.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp