עלייה תלולה במספר הילדים הסובלים מהשמנת יתר בעולם

עלייה תלולה במספר הילדים הסובלים מהשמנת יתר בעולם

 

 

משנת 1975 ועד היום גדל פי 10(!) מספר הילדים בעולם הסובלים מהשמנת יתר. כך על פי מחקר שהתפרסם ב-10 באוקטובר 2017, בכתב העת Lancet.

את המחקר הוביל ארגון הבריאות העולמי (WHO) והוא התבסס על ניתוח מידע שהתקבל מלמעלה מ-2,400 מחקרים קודמים שנערכו ב-200 מדינות.

במחקר נמצא כי כ-50 מיליון בנות ו-74 מיליון בנים ברחבי העולם סובלים מהשמנת יתר. החוקרים מצאי כי עד שנת 2016 שיעור ההשמנה הכולל זינק מ-1% ל-6% בקרב בנות וכ-8% בקרב בנים. בארה"ב, מצריים ומספר איים בפולינזיה ובאיים הקריביים (ברמודה ופורטו ריקו), זינק שיעור ההשמנה בלמעלה מ-20%.

עוד נמצא, כי נכון לשנת 2016, נוסף ל -124 מיליון הילדים הסובלים מהשמנת יתר, 213 מיליון ילדים ונוער בעולם בגילאים 5 עד 19 סובלים מעודף משקל עודף.

מגמה ניכרת של האצה בהשמנת יתר של ילדים ונוער נצפתה באסיה – בעיקר בדרום, במזרח, ובדרום-מזרח היבשת.

לדברי מחברת המחקר, ריאן ריליי מארגון הבריאות העולמי, מגמת ההשמנה בקרב ילדים ונוער ברחבי העולם מראות כי ללא פעולה רצינית ומותאמת לטיפול בתופעה, בריאותם של מיליוני בני אדם תהיה נתונה בסכנה ותוביל לעלויות כלכליות אדירות במדינות שונות שאינן ערוכות לכך.

המצב בישראל מדאיג לא פחות. על פי נתוני משרד הבריאות בישראל שפורסמו עוד בשנת 2013, אחד מכל חמישה ילדים בכיתה א' סובל מעודף משקל. שיעורי ההשמנה עולים עם הגיל – בכיתה ז' אחד מכל שלושה ילדים סובל מהשמנה. כמו כן, ישראל נמצאת במקום השני באירופה והשלישי בעולם (!), במדד הכולל את מספר הילדים הסובלים מעודף משקל.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp