השתתפות בטריאתלטון עלולה לפגוע בליבך

השתתפות בטריאתלטון עלולה לפגוע בליבך

טריאתלון הוא ענף ספורט המשלב שלושה סוגי ספורט: שחייה, רכיבה על אופניים וריצה. המשתתפים בענף זה נקראים טריאתלטים. מחקר חדש שהוצג בכנס ה- Radiological Society of North America המתקיים בין ה-26 לנובמבר עד ה-1 לדצמבר 2017 מצא כי גברים המשתתפים בטריאתלון עלולים לפגוע בבריאות לבם.

ממצאי המחקר עלו מבדיקה שערכו החוקרים ל-55 גברים שגילם הממוצע היה 44, ו-30 נשים שגילן הממוצע היה 43 – כל הנחקרים השתתפו בטריאתלון. החוקרים גילו כי בקרב 18% מהגברים נמצאה עדות להצטלקות הלב, הידועה גם בשם פיברוזיס (לייפת) שריר הלב. בקרב הנשים לא נמצאה כל עדות לתהליך דומה.

פיברוזיס שריר הלב עלולה לגרום להפרעה בזרימת הדם, להפרעות קצב ולאי ספיקת לב.

לדברי החוקרת הראשית, ד"ר ז'יטקה סטרקובה, מהמחלקה לרדיולוגיה אבחנתית ורפואה גרעינית במרכז הרפואי האוניברסיטאי המבורג-אפנדורף בגרמניה, ההשלכות הקליניות של הצלקות שהתגלו אינה ברורה כיום, אולם הם עלולים להוות בסיס להתפתחות הפרעות קצב ואי ספיקת לב בעתיד. למרות שאיננו יכולים להוכיח את המנגנון המדויק להתפתחות פיברוזיס שריר הלב בטריאתלטים, לחץ דם סיסטולי מוגבר במהלך פעילות גופנית, מחלה בשריר הלב שלא אובחנה, המרחק, ההיקף, ועוצמת הפעילות עלולים להיות גורמים נוספים התורמים להיווצרות המחלה.

לסיכום, טוענת ד"ר סטרקובה, פעילות גופנית קיצונית אינה מתאימה לכל אחד.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp