חלב עיזים או חלב פרה?

חלב עיזים או חלב פרה?

[ad#חלב עיזים]

חלב עיזיםכמה עובדות על חלב עיזים:

מכיל יותר סידן – חלב העיזים מכיל לפחות 20% יותר סידן בהשוואה לחלב פרה. צריכת סידן מספקת תורמת לבניית העצמות בקרב ילדים ולמניעת הידלדלות של העצמות, אוסטיאופורוזיס, בקרב מבוגרים. מחקרים אחדים אף מראים כי הסידן נספג בצורה יעילה יותר מחלב עיזים בהשוואה לחלב פרה.
מכיל חלבון בעל ערך ביולוגי גבוה – חלב עיזים מהווה מקור מיטבי לחלבון בעל ערך ביולוגי גבוה, החשוב לבניית רקמות הגוף ולגדילה תקינה של ילדים ובני נוער. כמות הקזאין (חלבון החלב) בחלב עיזים נמוכה יותר מאשר בחלב הפרה ולפיכך הוא קל, מהיר ונוח יותר לעיכול בגופנו. במקרים של אלרגיה לחלבון החלב, מחקרים מדעיים שנערכו לא מצאו ירידה באלרגיה לחלבון חלב עיזים, בהשוואה לחלבון חלב פרה .
הרכב שומני ייחודי – לחלב עיזים מבנה כדוריות שומן קטנות יותר המכילות יותר חומצות שומן קצרות ובינוניות. בשל המבנה השומני הייחודי החומצות מנוצלות ביתר קלות לייצור אנרגיה ולכן פחות מופנות לאחסון ברקמת השומן בגוף. גודל חלקיקי השומן בחלב עיזים קטן יותר, מה שגורם ליצירת תמיסה הומוגנית ועיכול טוב יותר וזה הופך את השימוש בו למומלץ גם במצבים של מחלות מעי, דלקות אחרי ניתוחי מעי וכו'.
עיכול קל ומהיר יותר – חלב עיזים שוהה בקיבה 30- 20 דקות לעומת חלב פרה שעלול לשהות בקיבה עד 3 שעות. מכאן שתהליך העיכול הוא מהיר וקצר יותר מה שתורם לעיכול קל יותר של חלב הצאן עבורילדים ומי שסובלים ממערכת עיכול רגישה.
רגישות ללקטוז – בחלב עיזים יש קצת פחות לקטוז מאשר בחלב פרה (ההבדל איננו משמעותי). במקרים מסוימים, יתכן והדבר יהווה יתרון בקרב ציבור הרגישים ללקטוז. ואכן מבוגרים וכן אמהות לילדים, מדווחים על תגובה טובה יותר לחלב עיזים מאשר לחלב פרה.
בריאות השיניים – שיעור הפלואור בחלב עיזים הוא גבוה יותר ביחס לחלב פרה ומכאן תרומתו לחיזוק השיניים.
נשמר זמן רב יותר במקרר – חלב העיזים הוא בעל יכולת שימור גבוהה יותר ותאריכי התפוגה של מוצריו ארוכים כמעט פי שניים בהשוואה למוצרים העשויים מחלב פרה.
חשוב לדעת אם בחרתם בסוגי חלב אלטרנטיביים לחלב פרה עליכם להקפיד על חלב מפוסטר למהדרין. חלב עז הוא מזין ובריא כל עוד לא נחלב מן העז בגינה אלא טופל כהלכה לסילוק החיידקים המזיקים שבו.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp