להסתכל במראה – ולהיות מרוצה!

להסתכל במראה – ולהיות מרוצה!

[ad#דימוי גוף]

דימוי גוף
איך אני רואה את עצמי כאשר אני מסתכל במראה או מדמיין את גופי. איך אני מרגיש לגבי הגוף שלי – הגובה, המשקל והצורה?
דימוי גוף שלילי –  הוא כאשר אתה רואה את גופך בצורה שלילית (שמן מידי, רזה מידי, לא מספיק שרירי, רגליים קצרות… ועוד) שאין לה כל קשר למראה הגוף שלך במציאות.  אתה מייחס לאחרים מבנה גוף יפה יותר משלך והדבר גורם לך אפילו לרגשות של בושה, כישלון ואי נוחות ביחס לגוף שלך.
דימוי גוף חיובי –  אתה רואה את הגוף שלך בדיוק כפי שהוא – עם המעלות והחסרונות שבו. אתה מעריך ומכבד את גופך ומבין שמבנה וצורת הגוף אינם מעידים על אופיו וערכו של האדם.  אתה מקבל את גופך כמות שהוא ואינך עוסק בהגזמה בענייני מזון, משקל וקלוריות – אתה מרגיש נוח ובטוח בגופך!

האם את משתוקקת להיראות כמו הדוגמנית הרזה שראית בטלביזיה? האם אתה רוצה להיות שרירי וחסון כמו שחקן הכדורגל שאתה מעריץ?  אלו מחשבות טבעיות האופייניות לילדים ולמתבגרים.
יחד עם כל זאת, חלק מתהליך ההתבגרות הוא ללמוד מה אני יכול לשנות בגופי ואילו דברים אינני יכול לשנות.  לפעמים קשה לילדים, כמו למבוגרים, לקבל את הדברים שאינם יכולים לשנות, אבל כאשר אנו משלימים באמת עם צורת הגוף שלנו – אנחנו גם מרגישים טוב יותר!

אין שיקוי קסמים
אם אינך מרוצה ממה שאת רואה במראה כדאי שתדברי על כך עם ההורים או עם מבוגר אחר עליו את סומכת. כך תוכלי לשתף אחרים בדברים שבאמת מציקים לך. יש ילדים שמרגישים מתוסכלים בכך שאינם גדלים ומתפתחים בקצב דומה לחבריהם.  חשוב להבין שתהליך ההתבגרות לא מתרחש בין יום ולא באותו קצב אצל כל הילדים.
אין שיקויי קסם או תרגילים מיוחדים שיכולים להגביר את קצב הגדילה וההתפתחות.

מזון וכושר
אכילה מגוונת ומאוזנת בשילוב פעילות גופנית יכולים להעניק לכל ילד הרגשה טובה ביחס לגופו. מדוע? משום שאכילה בריאה יותר נותנת לך אנרגיה וכוח לבצע פעילויות שונות, להרגיש ולהיראות טוב יותר.

לצפות בטלביזיה ולשחק במשחקי מחשב זה כיף … אבל לא עוזר לך להיראות טוב יותר כיוון שהגוף לא נמצא בתזוזה.  אם רק תנוע קצת יותר – הליכה, משחק או אפילו ניקיון החדר שלך –  תפעיל את שרירי הגוף שלך. כאשר שרירי הגוף מופעלים הם נעשים חזקים יותר. וכשיש לך שרירים חזקים – אתה יכול לבצע דברים שקודם לכן היה לך קשה מאוד לעשות – כמו למשל, לבעוט בחזקה כדור לשער!

ילדים (וגם מבוגרים!) מרגישים טוב יותר עם גופם כאשר הם חזקים יותר ומסוגלים להפעיל את הגוף לכל משימה קשה שתידרש.

רכב על אופניים, קפוץ בחבל, טפס במדרגות – ותהנה מכל הפעילויות שהגוף שלך מסוגל לבצע!

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp