ריח רע מהפה – מה עושים?

ריח רע מהפה – מה עושים?

אתה מתכופף ללחוש לחברך משהו באוזן ועל פי המבט בעיניו אתה יודע שמשהו קורה… האם יתכן שזה כתוצאה מריח רע מהפה? אם זה נכון, אז מה ניתן לעשות?

החדשות הטובות הן שכל אחד כמעט חווה מידי פעם ריח רע מהפה. בהמשך תוכל לקרוא כיצד לאבחן, למנוע ואפילו לטפל בריח רע מהפה.

המינוח הרפואי לריח רע מהפה הוא הָלִיטוֹזִיס והוא יכול להיגרם מסיבות רבות – כמו דילוג על צחצוח שיניים בבוקר או מצבים רפואיים מסוימים.
לעיתים ריח רע מהפה שנודף מחברך עלולה להיות חוויה קשה. במקרים אלו מומלץ להימנע מלומר זאת לחבר ישירות בצורה שעלולה לפגוע בו, אלא להציע לו סוכריות או מסטיק מנטה ללא סוכר. אפשר גם לומר לו שאכילת מזונות מזונות מסויימים גורמת לריח רע מהפה וזו תופעה די נפוצה. בדרך זו תגרום לחברך להרגיש פחות מבוכה כאשר אתה מציע לו סוכריה או מסטיק.
למרות שלכל אחד מאיתנו יש לעיתים ריח רע מהפה, אם אתה סובל מכך משך תקופה ארוכה מומלץ להתייעץ עם רופא השיניים או רופא הילדים.   

 

מה הסיבה לריח רע מהפה?
לפניך כמה גורמים שכיחים לריח רע מהפה:

1. מזונות ומשקאות כמו שום, בצל, גבינה צהובה, מיץ תפוזים ומשקאות תוססים.
2. אי שמירה על היגיינת הפה – כאשר לא מצחצחים שיניים ומטפלים בהם.
3. עישון ושימוש במוצרי טבק אחרים.

אי שמירה על היגיינת הפה גורמת לריח רע. הריח נגרם כתוצאה משאריות מזון שנשארות בפה ועלולות להירקב. לשאריות המזון בפה נדבקים לעיתים גם חיידקים שעלולים להעצים את הריח.
כאשר אינך מצחצח שיניים באופן קבוע עלולה להצטבר על השן עששת. עששת היא בסיס להתפתחות חיידקים והיא סיבה נוספת הגורמת לריח רע.

 

איך אפשר למנוע ריח רע מהפה?
בראש ובראשונה לטפל בפה באופן קבוע על ידי צחצוח שיניים לפחות פעמיים ביום. מומלץ גם לצחצח את הלשון משום שהיא מקור להתפתחות חיידקים. יש לנקות בין השיניים בחוט דנטלי פעם ביום כדי להיפטר משאריות האוכל. פעם בשנה יש לעבור בדיקות תקופתיות למעקב ולניקוי אצל רופא השיניים. רופא השיניים יוכל לאתר בזמן פגמים בפה ובשיניים שעלולים להשפיע על הריח מהפה. לדוגמה מחלת חניכיים שעלולה לגרום לריח רע ולפגוע בבריאות השיניים.

אם אתה סובל מריח רע מהפה במשך תקופה ארוכה ורופא השיניים לא הצליח לאתר את הבעייה, הוא יוכל להפנות אותך לרופא הילדים לוודא שלא קיימת בעיה רפואית כלשהי. לעיתים בעיות בחלל האף ולעיתים רחוקות בעיות בכבד או בכליות עלולות להיות הגורם לריח רע מהפה.
בדרך כלל הגורם לריח רע מהפה היא לא בעייה מסובכת וניתנת בקלות לטיפול. הקפד לצחצח את שיניים ולנקות אותם בחוט דנטלי באופן קבוע – וסביר להניח שהריח מהפה יעלם!

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp