כיצד לשמור על המשקל בחופש?

כיצד לשמור על המשקל בחופש?

התוצאה השלילית היחידה בכל חג או חופשה – היא הסיכון המוגבר לחזור עם משקל עודף. קשה מאוד שלא להתפתות לתחושת "הכל מותר"  גם בענייני אכילה. לפניכים כמה טיפים שנועדו למנוע ככל האפשר את עוגמת הנפש של העלייה במשקל בתום החופשה:

אכלו ארוחות קטנות במשך היום. כך תמנעו מלהגיע לארוחה שאתם "מתים מרעב" ואוכלים מכל הבא ליד.

ארוחות בוקר העדיפו קורנפלקס מחיטה מלאה, לחם מלא, חלב רזה, גבינות, ירקות ופירות. הימנעו מאכילה של לחמים רגילים, לחמניות ופנקייקים ומשתיית מיצי פרי ושוקו.

קנו מזון בסופר. אם בקרבת המקום בו אתם נופשים נמצא סופר או מכולת מומלץ לקנות לחם מלא, גבינות עד 5% שומן פירות וירקות. כך יהיה לכם מזון זמין לאורך היום שיאפשר לכם שליטה בכמויות האוכל המוגשות.

תנו לצלחת להדריך אתכם בתזונה נכונה. מחצית הצלחת תורכב מירקות טריים ומבושלים, רבע צלחת ממזונות עשירים בחלבון (ביצה, דג, בשר עוף או בקר רזה) ורבע צלחת מפחמימות (אורז, פסטה, תפוחי אדמה, לחם וכו'), אם מגישים גם מוצרים מחיטה מלאה – העדיפו אותם.

נשנושים וקינוחים. מבלי שנרגיש בכך אנו עלולים לנשנש חטיפים לאורך היום (לתחושת הנינוחות ולשיעמום תרומה רבה בעניין זה…), שעלולים להסתכם במספר לא מבוטל של קלוריות ושומן. קשה מאוד לעמוד בפני הפיתוי של הקינוחים הטעימים המוגשים בבתי המלון  ובמסעדות.  הרשו לעצמכם  לאכול קינוח אחד בכל יום – ובתנאי שוויתרתם לחלוטין על הנשנושים האחרים במהלך היום.

נצלו את החופשה גם לפעילות גופנית. פעילות זו, לא רק שתסייע לכם בשמירה על המשקל אלא אף תתרום להרגשה של רעננות ומרץ. אם במקום בו אתם נופשים יש חדר כושר ו/או בריכה – נצלו אותם להנאתכם.

זכרו! בחופש לא עושים דיאטה – אלא משתדלים לשמור על המשקל הקיים!

חופשה נעימה!

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp