תזונה נכונה לספורטאי הצעיר

תזונה נכונה לספורטאי הצעיר

 

הספורטאי הצעיר, כמו גם המבוגר, יחפש תמיד למקסם את הישגיו. אחד האמצעים לעשות זאת הוא באמצעות תזונה מתאימה.
חשוב לזכור שלא קיים תוסף או מזון שיכול להפוך ספורטאי בינוני לספורטאי מצטיין. בכל גיל התזונה המיטבית היא זו המבוססת על תפריט מאוזן, רכיבי מזון שיענו על הדרישות של פעילות ספורטיבית ומנוחה מתאימה.

פעילות ספורטיבית מצריכה בדרך כלל עלייה ב:

  • צריכה קלורית (אנרגיה). צריכה בלתי מספקת של קלוריות גורמת לעייפות וחולשה ומכאן גם לפגיעה ביכולת הספורטיבית. להעלאת הצריכה הקלוריות של ילדך יש לבסס את הדיאטה שלו על פחמימות (תפוחי אדמה, פסטה, לחם), שהם מקור אנרגיה מועדף במהלך פעילות גופנית.
  • צריכת חלבון. צריכת החלבון של הספורטאי צריכה להיות גבוהה רק מזו של ילד העוסק בפעילות גופנית ברמה בינונית. עם זאת, מספר מחקרים מצאו שגם תוספת קטנה של חלבון בדיאטה גורמת לעלייה במסת השריר. בדרך כלל העלאת הצריכה הקלורית, במסגרת דיאטה מאוזנת, גוררת בעקבותיה גם עלייה בצריכת החלבון לו זקוק הספורטאי.
  • שתייה. במהלך הפעילות הגופנית הגוף מאבד נוזלים. על מנת למנוע התייבשות יש להחזיר את הנוזלים לגוף – על הילדים לשתות הרבה נוזלים לפני הפעילות, ובמשך הפעילות לשתות כל 20-10 דקות, אפילו שאינם מרגישים צמא. שתייה זו חשובה במיוחד בימים חמים. קיימת שונות גדולה בין הילדים בדרישה לנוזלים התלויה במבנה הגוף, רמת הפעילות ומזג האוויר. כמות השתייה המומלצת נעה בין 3-1 ליטרים ביום, על כל שעה נוספת של פעילות גופנית מאומצת על הילד לשתות 350-200 מ"ל נוספים.

פרסומות רבות מעודדות את הילדים והמאמנים לצרוך משקאות אנרגיה. אמנם משקאות אלו מספקים מלחים וסוכרים שאובדים במאמץ, אך הם בדרך כלל מכילים כמויות גדולות של סוכר שעלולים לגרום להתכווצויות בבטן, בחילות ושלשולים. מים הם תמיד המשקה המועדף!

אם ילדך עוסק בענף ספורט בו יש משמעות למשקל הגוף (היאבקות, התעמלות) הוא עלול להיגרר לדיאטות מסוכנות, שימוש במשלשלים או תוספי מזון. מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל או עם דיאטנית כדי להעריך את הדיאטה של ילדך.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp