השמנת ילדים – מיתוסים נפוצים

השמנת ילדים – מיתוסים נפוצים

 

 

קיימת במקרים רבים חוסר הבנה ומיתוסים המיוחסים להשמנת ילדים. חלקם לרוע המזל מגיעים גם לאוזני הילדים ועלולים לפגום במאמציהם לרדת במשקל.

 במטרה לעזור לכם ולילדיכם לעלות על הדרך הנכונה לירידה במשקל מומלץ להפריד בין המיתוסים והעובדות:

"הילד ואני אשמים בבעיית המשקל שלו"
לא נכון. המסרים בתקשורת, ואלו המושמעים ע"י "מומחים בעלי שם" לדיאטות, גורמות לחלק מאתנו לחשוב שבעיית ההשמנה נובעת מעצלות ומכוח רצון חלש. גישה זו גורמת להפגנת זלזול וחוסר אמפטיה כלפי אנשים שמנים. האמת היא שאף אחד אינו "אשם" בהשמנת הילד. ילד הופך להיות שמן מסיבות שונות: נטייה משפחתית להשמנה, בחירה לא נכונה של המזונות, גודל המנות ועוד.

"יש לפתור את בעיית המשקל של הילד במהירות האפשרית"
בחנויות רבות ניתן למצוא כיום ספרי הדרכה ומוצרים המציעים תוצאות מידיות לירידה במשקל והפיתוי לאמץ אותם הוא גדול. אולם הבה נודה על האמת – אין תשובות קלות לירידה במשקל (ולמעשה לכל תחום אחר בחיים…). השמנה אינה ניתנת לפתרון בן לילה, ואפילו לא במשך מספר שבועות (אם ניסית פעם לרדת במשקל ולשמור על התוצאות את וודאי מודעת לעובדה זו). יתירה מזאת, כמה מהמוצרים המבטיחים תוצאות מהירות, החל מכמוסות, תה צמחים, תוספי מזון "טבעיים" ודיאטות הרעב המתפרסות בתקשורת –עלולים לסכן את בריאות ילדך. מה לעשות במקום? הדרך הטובה ביותר לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן היא לבנות תכנית, בשיתוף הרופא המטפל או הדיאטנית, המבוססת על מידע מדעי ואמין.

"הילד השמן יגדל להיות מבוגר שמן"
ילדים נוטים לעלות במשקל בתקופת הילדות – זהו חלק הכרחי בתהליך הגדילה. הסיכוי שיגדלו להיות מבוגרים שמנים תלוי במידה רבה במזון שיאכלו ובמידת הפעילות הגופנית אותה יעשו.

"הילד שלי נחשב שמן לפי עקומות הגדילה, אבל לכל המשפחה מבנה גוף בעל 'עצמות גדולות'. אינני חושבת שהוא סובל מעודף משקל".
לא נכון. אם משקל הילד גדול מהממוצע לגובהו וגילו הוא סובל מהשמנה. הורים לעיתים מתרצים את עודף המשקל בחוסר איזון הורמונלי או בעיות בחילוף החומרים – תופעות אלו אמנם קיימות אלא שרק אחוז אחד באוכלוסייה סובל מהן. סביר יותר להניח שעודף המשקל של ילדך נובע מאכילה לא נכונה ומחסור בפעילות גופנית. כאן חשוב להדגיש שבמידה והילד באמת ובתמים שינה את הרגלי האכילה והפעילות שלו ועדיין לא ירד במשקלו, מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל לביצוע הבדיקות המתאימות.

"לילד שלי מבנה גוף גדול ולכן זקוק ליותר אוכל כדי להישאר בריא"
על בסיס אמונה זו הורים רבים מגישים לילדיהם מנות גדולות של אוכל. זוהי שגיאה חמורה שמובילה ברוב המקרים להשמנה ולהשמנת-יתר בילדים. במטרה להבטיח שילדך מקבל מנות אוכל מספיקות לשמירה על המשקל הממוצע והבריאות, יש לסמוך על עקומות הגדילה, ולקבל ייעוץ והכוונה מהרופא המטפל ו/או מהדיאטנית.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp