מה עדיף מלח שולחן או מלח ים?

 

 

 

מלח ים משווק לעתים קרובות כאלטרנטיבה טבעית ובריאה יותר בהשוואה למלח שולחן. אולם האמת היא שלמלח שולחן ולמלח ים יש ערכים תזונתיים זהים. ההבדל העיקרי בין שני המלחים הוא בטעם, במרקם ובדרך העיבוד וההפקה.

מלח ים נוצר בתהליך של אידוי מי הים ותהליך העיבוד הוא קטן. מסיבה זו המלח כולל מינרלים זעירים ואלמנטים נוספים, תלוי במקור המים. המינרלים תורמים טעם וצבע למלח הים.

מלח השולחן נוצר ממרבצי מלח במעמקי האדמה. מלח השולחן עובר תהליכי עיבוד רבים יותר במטרה להיפטר ממינרלים ובדרך כלל גם מכיל תוסף למניעת התגבשות. מרבית מלחי השולחן מכילים גם יוד, רכיב תזונה חיוני שחסר במלח הים.

הגוף זקוק למנה מזערית בלבד של מלח לשמירה על הבריאות. מרבית האנשים צורכים מלח בכמויות גדולות – בעיקר באמצעות אכילת מזונות מעובדים.  בכל מקרה, בלי כל קשר לסוג המלח בו תבחרו –  הגבילו את צריכת המלח לפחות מ-2,300 מ"ג ביום – או 1,500 מ"ג ביום אם עברתם את גיל 51, או אם אתם סובלים מיתר-לחץ-דם, סוכרת או מחלת כליה כרונית.