איך להרגיש טוב יותר עם הגוף שלי?

איך להרגיש טוב יותר עם הגוף שלי?

 

 

 

 

האם אי פעם רציתם להיות רזים כמו דוגמנית או חזקים כמו כדורגלן? ייתכן שהייתם רוצים להיות גבוהים יותר, או בעלי מבנה גוף שונה. מחשבות אלו הן טבעיות ומאפיינות את תהליך הגדילה.

חלק מתהליך הגדילה הוא גם לדעת מה אפשר לשנות או מה אי אפשר לשנות בגוף ובמראה. לעתים קשה מאוד לקבל את העובדות, גם למתבגרים ולמבוגרים. אולם כאשר אנו מקבלים את צורת הגוף שלנו – אנו בדרך כלל מאושרים יותר.

אין שיקוי קסמים
אם יש לכם מחשבות שמטרידות אתכם ביחס לגוף ולמראה, כדאי לשתף את ההורים או מבוגר אחר שאתם בוטחים בו. ישנם ילדים המתוסכלים מכך שחבריהם גדלים ומתפתחים מהר יותר בהשוואה אליהם.
זו יכולה להיות תקופה מבלבלת בחייכם. חשוב לזכור שלא כל הילדים גדלים ומתפתחים באותו קצב.
לא קיימת תרופת פלא או תרגילים מיוחדים שיזרזו את תהליך הגדילה. גם אם הילד מרים משקולות, הוא עדיין לא יכול לפתח שרירים כמו מתבגר או מבוגר. כמו כן, ילדה לא תגדל שדיים עד שתגיע לבגרות מינית.

אם אתם מודאגים בקשר למשקל גופכם, אפשר לפנות לרופא המטפל או לתזונאית כדי לברר האם המשקל שלכם מתאים לגיל ולגובה. אם הרופא או התזונאית יקבעו שהמשקל שלכם אכן גבוה מידי, הם ככל הנראה יציעו לך דרכים לרדת במשקל, כמו תזונה בריאה יותר ופעילות גופנית.

אוכל וכושר
אכילה בריאה ופעילות גופנית יכולים לגרום לכל ילד להרגיש טוב יותר עם גופו. הסיבה היא שאכילה בריאה יותר תמלא אתכם באנרגיה הדרושה לביצוע כל הפעילויות שלכם.

כיף לצפות בטלוויזיה, לשחק במשחקי וידאו ולגלוש באינטרנט – אולם ישיבה ממושכת אינה תורמת דבר לגוף. עם זאת, כשאתם מזיזים את גופכם (משחקים, ריקודים, ספורט ואפילו ניקוי החדר) אתם מפעילים את שרירי הגוף. פעילות זו גורמת לשרירים להיות חזקים יותר.

ילדים (וגם מבוגרים!) מרגישים טוב יותר עם גופם כאשר הם מרגישים שגופם חזק ומסוגל לבצע כל מה שהם דורשים ממנו בכל שעה. טפסו במדרגות, קפצו בחבל, סעו באופניים – ותיהנו מכל הפעילויות שגופכם מסוגל לבצע!

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp