חולה בסוכרת? אכול שעועית לבנה

חולה בסוכרת? אכול שעועית לבנה

 

 

 

אכילה יומית של כוס שעועית או קטניות אחרות, עשויה לעזור לחולים בסוכרת מסוג 2 לשלוט על רמות הסוכר בדם. התוצאה עשויה להיות הפחתה בסיכון ללקות בשבץ או בהתקפי לב.

המחקר פורסם במהדורה המקוונת של הארכיונים לרפואה פנימית (Archives of Internal Medicine) בתאריך ה-22 לאוקטובר 2012. במחקר השתתפו 121 חולים בסוכרת מסוג 2. קבוצה אחת התבקשה להוסיף לדיאטה היומית לפחות כוס אחת של קטניות מבושלות, והקבוצה השנייה נתבקשה להעשיר את הדיאטה היומית בחיטה מלאה כדי להעלות את כמות הסיבים התזונתיים בדיאטה.
לאחר 3 חודשים נמצא כי רמות ההמוגלובין A1C (מדד לרמת הסוכר הממוצעת בשלושה חודשים), לחץ הדם והכולסטרול ירדו בשיעור גבוה יותר בקרב הקבוצה שאכלה קטניות בהשוואה לקבוצה שאכלה דגנים מלאים.
ד"ר דיוויד ג'נקינס שעמד בראש המחקר טוען כי קטניות הן מקור טוב לחלבון. חלבונים נוטים להוריד את רמות הסוכר ולחץ הדם. כמו כן, קטניות הן מקור טוב לסיבים תזונתיים המסייעים להורדת רמות הכולסטרול.  ידוע שלקטניות (כמו שעועית לבנה, חומוס, אפונה, עדשים ועוד) מדד גליקמי נמוך (מדד להשפעת המזון על עליית הסוכר בדם), אולם מעט מאוד מחקרים נעשו עד היום בהשפעתם הישירה על חולים בסוכרת מסוג 2.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp