אינסולין והשמנה – איך לרדת במשקל?

אינסולין והשמנה – איך לרדת במשקל?

 

 

 

 

אינסולין והשמנה הולכים לעתים קרובות יד ביד – הבשורה הטובה היא שאפשר למנוע את העלייה במשקל.  במידה שאתם מטופלים באינסולין לפניכם דרכים למנוע, או להפחית, את העלייה במשקל.

הקשר בין אינסולין לעלייה במשקל
נטילת אינסולין מאפשר לגלוקוז (סוכר) להיכנס לתאי הגוף והתוצאה היא ירידה ברמות הסוכר בדם. זוהי המטרה הטיפולית במתן אינסולין. עם זאת, במידה שמספר הקלוריות שאתם צורכים גדול ומידת הפעילות הגופנית שלכם נמוכה, תאי הגוף יקבלו גלוקוז מעבר לנדרש  – גלוקוז שאינו מנוצל הופך לשומן.

העלייה במשקל עלולה גם לנבוע מגורמים סבוכים אחרים הקשורים לאופן בו התאים משתמשים בשומן ובחלבון.

כיצד להימנע מעלייה במשקל בנטילת אינסולין?
אכילה של מזונות בריאים ופעילות גופנית על בסיס יומי עשויים לסייע במניעת העלייה במשקל.

• ספירת קלוריות. מזון ומשקאות המכילים פחות קלוריות עשויים למנוע את העלייה במשקל. מלאו את המקרר בשפע של ירקות, פירות ומוצרים מחיטה מלאה. תכננו את הארוחה כך שתספק את הכמות המתאימה של פחמימות, חלבונים ושומנים. הקפידו על מנות קטנות יותר ושתו מים במקום משקאות עתירי סוכר. התייעצו עם תזונאית לתכנון הארוחות המתאימות לכם.

• אל תדלגו על ארוחות. אל תנסו לקצץ במספר הקלוריות באמצעות דילוג על ארוחות. כאשר אתם מדלגים על ארוחה, הגוף נעשה פחות יעיל בניצול האנרגיה. יתירה מזאת, הארוחה הבאה שלכם תלווה ברעב שיגרום לכם לעשות את הבחירות הלא נכונות.  דילוג על ארוחות יוצר גם תנודות גדולות ברמות הסוכר בדם. אכילה של שלוש ארוחות עיקריות ביום וביניהם נשנושים בריאים עשויה לעזור לכם לשלוט על המשקל ועל רמות הסוכר בדם.

• עסקו בפעילות גופנית. פעילות גופנית שורפת קלוריות. ההמלצה לאדם בוגר היא פעילות אירובית  בעצימות בינונית של לפחות 150 דקות בשבוע – פעילות זו כוללת הליכה, דיווש על אופניים, ריקוד, גינון ועוד. בנוסף לכך מומלץ על פעילות לחיזוק השרירים פעמיים בשבוע. מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי הפעילויות המתאימות לכם.

• שאלו את הרופא המטפל על תרופות אחרות לטיפול בסוכרת. קיימות תרופות לטיפול בסוכרת שעשויות גם לעודד ירידה במשקל. תרופות אלו כוללות מטפורמין (Metformin) – כמו גלוקופאג', ופורטמט, אקסנטיד (Exenatide) – Byetta, לירגלוטיד (Liraglutide) – ,Victoza ופרמלינטיד (Pramlintide)   – Symlin.  שאלו את הרופא המטפל האם תרופות אלו מתאימות לתכנית הטיפול שלכם.

• קחו אינסולין רק לפי הוראות הרופא המטפל. אל תדלגו או תפחיתו את המינון במטרה להילחם בעלייה במשקל. אמנם עם פחות אינסולין אתם עשויים לרדת במשקל,  אך הסיכונים המתלווים לכך עלולים להיות חמורים – כאשר אין לגוף מספיק אינסולין רמות הסוכר בדם יעלו ואתם עלולים לסבול מסיבוכים הקשורים למחלת הסוכרת.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp