עצמות חזקות לילדים – לא רק סידן

kids_bone

 

 

כולנו מודעים לתרומתם של מזונות עשירים בסידן לבריאות העצם. אולם מסתבר שתרומתו של המינרל מגנזיום לחיזוק העצם אינה נופלת מזו של הסידן. כך על פי מחקר חדש שהוצג ב-5 במאי 2013 בוועידה השנתית של החברות האקדמיות לרפואת ילדים (Pediatric Academic Societies).

מחקרים שנעשו בעבר הראו את תרומתו של מגנזיום לבריאות העצם במבוגרים, אולם מעט מאוד מחקרים נעשו בקרב ילדים. במחקר שהוצג השתתפו 63 ילדים בריאים בגילאים 4-8, שלא נטלו תוספי מזון. הילדים אושפזו פעמיים למשך הלילה בבתי החולים שם נערכו להם בדיקות  צפיפות העצם ורמות הסידן והמגנזיום.

המשתתפים מלאו שאלון מזון לפני האשפוז. המזון שהוגש להם בבית החולים כלל סידן ומגנזיום בכמות שווה לזו שהם צורכים באופן רגיל בהתאם לשאלון שמלאו. המזון אותו אכלו נשקל לפני ואחרי הארוחה כדי לוודא כמה מגנזיום וסידן הם צרכו. במשך שלושת הימים בהם שהו הילדים בביתם התבקשו גם ההורים לשקול את המזון והמשקאות.

תוצאות המחקר הראו כי כמות המגנזיום שנצרכה ונספגה הייתה הגורם העיקרי שקבע את מידת חוזק וצפיפות העצם בילדים. מאידך, לא נמצא קשר משמעותי בין צריכת סידן לצפיפות העצם.

מחברי המחקר ממליצים על דיאטה מאוזנת ובריאה לילדים הכוללת מקורות טובים לסידן ומגנזיום. מזונות עשירים במגנזיום כוללים שקדים, אגוזים, סלמון, ירקות ירוקים, אבוקדו ועוד.