פירות וירקות לאריכות ימים

פירות וירקות לאריכות ימים

fruits-and-vegetables

 

 

אכילה של פחות מ-5 מנות של פירות וירקות ליום קשורה לסיכון מוגבר למות מוקדם יותר. כך עולה ממחקר גדול שנערך בשוודיה ופורסם ב-26 ביוני 2013, במהדורה המקוונת של ה- American Journal of Clinical Nutrition.

תוצאות המחקר מבוססות על נתונים שנאספו מלמעלה מ 71,000 שוודים, בגילאים  45 עד 83, שהיו במעקב במשך 13 שנים. המשתתפים נסקרו על הדיאטה שלהם בשנים 1997 ו -1998, ודיווחו כמה פעמים הם אכלו פירות – כולל תפוזים, תפוחים, בננות ופירות יער – וירקות, כגון: גזר, סלק, חסה, כרוב, עגבניות ומרק אפונה. כמעט 11,500 מאלו שנרשמו מתו בדצמבר 2010.

תוצאות המחקר הראו שהתמותה הייתה גדולה יותר (ב-53%!) בקרב משתתפים שדווחו בתחילת המחקר שאינם אוכלים כלל פירות וירקות, בהשוואה לאלו שאכלו 5 מנות של פירות וירקות ביום. כמו כן, הם נפטרו 3 שנים מוקדם יותר.

במחקר לא נמצא כי אכילה של למעלה מ-5 מנות פרי וירק ביום מאריכה יותר את תוחלת החיים. מכאן עולה כי להמלצה של ארגוני הבריאות השונים בעולם לצריכה של 5 מנות פרי וירק ליום קיים ביסוס מדעי.

לדברי החוקרים החולשה העיקרית של המחקר נובעת מהעובדת שהמידע על הדיאטה נמסר על ידי המשתתפים ולא נמדד באופן עצמאי ע"י החוקרים – אנשים לא תמיד מדווחים באופן מדויק על המזונות אותם הם אוכלים.

 

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp