פעילות גופנית – זמן יותר חשוב מתדירות

פעילות גופנית – זמן יותר חשוב מתדירות

exercising

 

בשורה טובה לאלו המרכזים את הפעילות הגופנית שלהם בסופי שבוע. פעילות גופנית של 150 דקות בשבוע חשובה יותר מממספר הפעמים בהם אתם מתאמנים בשבוע. כך על פי תוצאות מחקר חדש שפורסם ביוני 2013 בכתב העת Applied Physiology, Nutrition and Metabolism .

המחקר נערך באוניברסיטת קווינס בקנדה וכלל למעלה מ-2,300 מבוגרים קנדים. החוקרים בדקו אם תדירות הפעילות הגופנית שלהם השפיעה על הסיכון לסוכרת, מחלות לב ושבץ. המשתתפים נחלקו לשתי קבוצות על פי תדירות הפעילות הגופנית: תדירות גבוהה (5-7 ימים בשבוע) ותדירות נמוכה (1-4 ימים בשבוע).

תוצאות המחקר הראו כי הקבוצה שעשתה פעילות גופנית בתדירות נמוכה יותר לא הייתה בריאה פחות בהשוואה לקבוצה שתדירות הפעילות שלה הייתה גבוהה יותר.

בהודעה לעיתונות אמר ד"ר איאן ג'נסן מאוניברסיטת קווינס: "ממצאי המחקר מצביאים על כך שלא משנה באיזה אופן בוחרים בפעילות הגופנית – כל עוד היא מתבצעת במשך 150 דקות בשבוע. לדוגמה, אדם יכול להחליט לא להיות פעיל מיום ראשון עד חמישי, אך אם הוא פעיל במשך 150 דקות בסוף השבוע הוא ישיג יתרונות בריאותיים שווים למי שעושה פעילות של 20-25 דקות על בסיס יומי". עוד הוסיף ד"ר ג'נסן: "המסר החשוב הוא שמבוגרים צריכים לשאוף לצבירה של לפחות 150 דקות פעילות גופנית בשבוע בכל דרך שתשתלב בלוח הזמנים שלהם".

 

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp