משקאות אנרגיה משפיעים על הלב

משקאות אנרגיה משפיעים על הלב

energy_drink

 

 

משקאות אנרגיה עלולים ליצור לחץ נוסף על הלב ולגרום לו להתכווץ במהירות רבה יותר מהרגיל. כך על פי מחקר שהוצג בכנס השנתי של האגודה הרדיולוגית בצפון אמריקה, ב-2 לדצמבר 2013.

במחקר השתתפו 18 אנשים בריאים ששתו משקאות אנרגיה. המשקה הכיל 400 מ"ג טאורין ו- 32 מ"ג קפאין ל-100 מ"ל של משקה. טאורין היא חומצה אמינית שיש לה תפקידי מפתח בגוף, ומניחים שיש לה גם תפקיד בשיפור הביצועים הספורטיביים. החוקרים השתמשו בתהודה מגנטי (MRI) כדי לבדוק את תפקוד הלב שעה לפני ושעה אחרי שתיית המשקה.

ב- 6% מהמשתתפים נצפתה עלייה בהתכווצות הלב. במחקר מקביל המשתתפים שתו משקה אנרגיה שהכיל קפאין בלבד, ובמקרה זה לא נצפתה כל השפעה על הלב. מכאן מסיק מחבר המחקר, ד"ר ג'ונס דורנר, כי לשילוב של טאורין, קפאין וסוכר במשקה האנרגיה ישנה השפעה מצטברת על תפקוד הלב.

בשנים 2007-2011 הוכפל בארה"ב מספר המבקרים בחדרי מיון כתוצאה משתיית משקאות אנרגיה. רוב המבקרים היו צעירים בגילאים 18-25.

לדעת ד"ר דורנר, המחקר הראה שאפילו שתיית כמות קטנה של משקה אנרגיה משפיעה לטווח הקצר. לאור הממצאים, יש לבצע מחקרים נוספים כדי לבחון את ההשפעות של משקאות אנרגיה לטווח הארוך, בעיקר בקרב ילדים ואנשים הסובלים ממחלות לב. עד שיתבצעו המחקרים, ממליץ ד"ר דורנר לילדים ולאנשים הסובלים מבעיות לבביות להימנע משתיית משקאות אנרגיה.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp