התיאוריה מאחורי הדיאטה לפי סוג הדם – מופרכת

התיאוריה מאחורי הדיאטה לפי סוג הדם – מופרכת

התיאוריה מאחורי הדיאטה לפי סוג הדם – מופרכת

 

 

חוקרים מאוניברסיטת טורונטו שבקנדה מצאו כי התאוריה מאחורי הדיאטה הפופולרית "אכול לפי סוג הדם שלך" היא מופרכת מהיסוד. ממצאי המחקר פורסמו ב-15 בינואר 2014 בירחון המדע האינטרנטי PLoS One.

את הדיאטה על פי סוג הדם פיתח פיטר ד'אדמו, שספרו "אכול לפי סוג הדם שלך" תורגם ל-52 ונמכר ב-7 מיליון עותקים. ההנחה בבסיס התאוריה היא שלכל סוג דם  (O ,A, B, AB) מתאימה תזונה ספציפית ואנשים הדבקים בדיאטה המתאימה משפרים את בריאותם, ומצליחים לשמור על משקל גוף תקין.

במחקר השתתפו 1,455 מבוגרים (בעיקר צעירים) שסיפקו מידע מפורט על הדיאטה היומית שלהם. למשתתפים נערכו בדיקות דם לקביעת סוג הדם וכן בדיקות המעריכות את הסיכון למחלה לבבית (כולסטרול, רמות אינסולין וטריגליצרידים). הדיאטות חושבו על פי פריטי המזון המופיעים בספר "אכול לפי סוג הדם שלך", במטרה לקבוע עמידה באחת מארבע הדיאטות.

ממצאי המחקר לא הראו כל קשר בין הדיאטות לפי סוג הדם לבין סמני בריאות או חולי. לדברי אחד ממחברי המחקר הבכירים, ד"ר אחמד אל-סוהמי, לפני שנה פורסמה סקירה נרחבת של מחקרים ב-American Journal of Clinical  Nutrition שלא מצאה כל ביסוס מדעי התומך בדיאטה לפי סוג הדם. כיום אנו יכולים לומר בביטחון כי התיאוריה עליה מבוססת הדיאטה לפי סוג הדם מופרכת מיסודה.

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp