גלוקוזמין אינו מפחית כאבים בברכיים

גלוקוזמין אינו מפחית כאבים בברכיים

knee-pain

 

 

גלוקוזמין הוא תוסף מזון פופולרי שרבים נוטלים אותו במטרה להפחית כאבים בברכיים ובמפרקים. מחקר חדש שפורסם ב-11 במרץ 2014 במהדורה המקוונת של כתב העת Arthritis & Rheumatology מצא כי לגלוקוזמין לא הייתה כל השפעה על הסחוס באנשים שסבלו מכאבים כרוניים בברכיים.

במחקר לקחו חלק 200 איש שסבלו מכאבי ברכיים קלים עד מתונים (בברך אחת או בשתיהן). חלק מהמשתתפים, שנבחרו באופן אקראי, קבלו לימונדה לשתייה מעורבת ב-1,500 מ"ג גלוקוזמין, וחלק קיבלו משקה לימונדה ללא תוספת גלוקוזמין. את המשקה הם שתו פעם אחת ביום במשך 24 שבועות.

בתום המחקר נערכו למשתתפים סריקות דימות תהודה מגנטית (MRI) במטרה להעריך את הנזק בסחוס הברכיים. הפחתת הנזק בסחוס בקבוצה שקיבלה גלוקוזמין לא הייתה נמוכה יותר בהשוואה לקבוצה שקיבלה לימונדה בלבד. כמו כן, לא דווח על הבדל בעוצמת הכאב בברכיים.

מיליוני איש ברחבי העולם נוטלים גלוקוזמין במטרה לטפל בדלקת מפרקים ניוונית (אוסטאוארטריטיס) בברכיים ובמפרקים אחרים. לדברי החוקר ד"ר קנט קוו, ראש המרכז לארטריטיס באוניברסיטת אריזונה, מחקר זה לא מצא שנטילת תוסף של גלוקוזמין הפחיתה את הנזק בסחוס, הפחיתה כאבים בברכיים או שיפרה את התפקוד באנשים שסבלו מכאבי ברכיים כרוניים.

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp