רוצות לשרוף יותר קלוריות? אכלו יותר חלבון לפני פעילות גופנית

רוצות לשרוף יותר קלוריות? אכלו יותר חלבון לפני פעילות גופנית

protein_clories

 

מחקר שהתפרסם לאחרונה מצא כי נשים שאכלו ארוחה עשירה בחלבון ואחריה עסקו בפעילות גופנית מתונה במשך 30 דקות שרפו יותר קלוריות, בעיקר בהשוואה לנשים שעסקו בפעילות על קיבה ריקה. המחקר פורסם במרץ 2014 בכתב העת Journal of Science and Medicine in Sport.

מטרת המחקר הייתה לבחון את השפעת השילוב בין האפקט התרמי של המזון ופעילות גופנית על ההוצאה האנרגטית של הגוף (שרפת קלוריות). אפקט תרמי הוא כמות האנרגיה הנדרשת לעיכול, אחסון וניצול המזון שאנו אוכלים.

במחקר השתתפו 10 נשים צעירות במשקל גוף נורמלי לפני האימון על הליכון הם קיבלו ארוחה עשירה בחלבון, ארוחה דל בחלבון, או לא אכלו כלל.

במחקר נמצא כי נשים שאכלו את הדיאטה העשירה בחלבון שרפו משמעותית יותר קלוריות לאחר פעילות גופנית. יתירה מזאת, גם הנשים שצרכו דיאטה דלה בחלבון שרפו יותר קלוריות בהשוואה לנשים שלא אכלו כלל.

לדברי ד"ר אשלי בינס שעמדה בראש המחקר, המחקרים שנעשו עד היום בדקו אוכלוסיות מסויימות, בעיקר כאלו הסובלים מהשמנת יתר וספורטאים. מחקר זה הוא הראשון מסוגו שבדק את השפעת האפקט התרמי של המזון על קבוצת נשים בעלי משקל נורמלי, שעסקו בפעילות גופנית מתונה, ולא נטלו תרופות או סבלו מהפרעות מטבוליות שעלולים לפגוע בחילוף החומרים שלהם.

ידוע כי כאשר אוכלים דיאטה עשירה בחלבון ללא פעילות גופנית חילוף החומרים עולה כתוצאה מפירוק החלבון. הבעיה היא שעם החלבון מתפרק גם השריר. אנשים הניזונים מדיאטה עשירה בחלבון יורדים במשקל ללא פעילות גופנית משום שחילוף החומרים שלהם עולה. הגוף זקוק ל"דלק" ולכן הוא שורף שומן ולאחר מכן מתחיל גם לשרוף את מסת השריר. על מנת לא לגרום לאבדן שריר מומלץ לשלב דיאטה עשירה בחלבון עם פעילות גופנית.

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp