כולסטרול גבוה פוגע בפוריות

כולסטרול גבוה פוגע בפוריות

fertility_cholesterol

 

 

מחקר שנערך לאחרונה ע"י ארגון הבריאות האמריקאי (NIH) מצא כי רמות גבוהות של כולסטרול עלולות לפגוע בפוריות בקרב זוגות המנסים להרות. המחקר פורסם בחודש מאי 2014 במהדורה המקוונת של כתב העת The Journal of Endocrinology and Metabolism.

במחקר השתתפו 501 זוגות מרחבי ארה"ב שניסו להרות מבלי שקיבלו טיפול רפואי. הנשים היו בגילאים 18-44 והגברים מעל גיל 18. המשתתפים עברו בדיקות לקביעת רמת הכולסטרול הכללית בדם והמעקב נמשך עד להריון או עד שנה מתחילת המחקר.

החוקרים השתמשו במדד סטטיסטי המכונה "מדד סיכויי הפוריות" (Fecundability Odds Ration – FOR). מדד זה מעריך את ההסתברות להיריון בכל מחזור בהתבסס על ריכוז הכולסטרול בדם.
החוקרים מצאו כי נשים שרמת הכולסטרול בדמם הייתה הגבוהה ביותר היו אלו שלא הצליחו להרות בתקופת המחקר. כאשר בשני בני הזוג נמצא ריכוז כולסטרול גבוה בדם – הסיכוי להיריון היה הנמוך ביותר. באופן כללי, נמצאה התאמה בין רמת כולסטרול גבוהה בדם לבין זמן ממושך יותר עד להיריון וערכים נמוכים יותר של מדד סיכויי הפוריות. גם במקרים בהם רמת הכולסטרול של האישה הייתה גבוהה ורמת הכולסטרול אצל בן זוגה היה תקין – הזמן שנמשך עד להיריון היה ארוך יותר בהשוואה לזוגות שריכוז הכולסטרול בדמם היה בטווח הנורמלי.

כולסטרול הוא חומר שומני דמוי שעווה המצוי בכל תאי הגוף, הוא משמש בין השאר כחומר גלם ליצירת חומרים שונים, כולל הורמונים וויטמין D. רמות גבוהות של כולסטרול בדם אינם מלווים בד"כ בתסמינים חיצוניים, אך הם עלולות להגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

לדברי החוקרים, תוצאות המחקר הנוכחי מראות כי רמות גבוהות של כולסטרול עלולות לא רק להגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם, אלא גם לפגוע בפוריות ולהפחית את הסיכוי להרות.

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp