גידול ניכר בשיעור ההשמנה העולמית

גידול ניכר בשיעור ההשמנה העולמית

obesity_rate

 

 

בשלושת העשורים האחרונים עלה מספר הסובלים מעודף משקל ומהשמנת-יתר ברחבי העולם מ-857 מיליון ל-2.1 ביליון איש. זאת על פי הודעה לעיתונות (מיום 28 במאי 2014) מטעם המכון להערכה בריאותית (Institute for Health Metrics and Evaluation) שבאוניברסיטת וושינגטון סיאטל, ארה"ב.

החוקרים ניתחו נתונים שנאספו בשנים 1980-2013 של ילדים ומבוגרים מ-188 מדינות ברחבי העולם . בקרב גברים נמצאה עלייה בעודף משקל ובהשמנת יתר מ-29% ל-37%, ובקרב נשים מ-30%-38%. שיעור ההשמנה בגברים היה גבוה יותר במדינות המפותחות ושיעור ההשמנה בנשים היה גבוה יותר במדינות המתפתחות.

למעלה מ-50% מ-671 ביליון איש (!) הסובלים מהשמנת-יתר ברחבי העולם מתגוררים בעשר המדינות הבאות: ארה"ב, סין, רוסיה, ברזיל, מקסיקו, מצרים, גרמניה, פקיסטן ואינדונזיה. שיעור ההשמנה הגבוה ביותר נמצא בארה"ב, כ-13%.

שיעור ההשמנה בקרב ילדים עלה ב-50% בשנים 1980-2013. במדינות המפותחות למעלה מ-22% מהבנות וכ-24% מהבנים סבלו מעודף משקל או השמנת-יתר. שיעור ההשמנה של ילדים וילדות במדינות המתפתחות היה כ-13%.

לדברי מחברת המחקר פרופ' מארי נג, העלייה הניכרת בהשמנת ילדים ברחבי העולם היא מדאיגה במיוחד. אנו מודעים כיום להשפעות הבריאותיות של השמנה בקרב ילדים במהלך החיים הכוללות מחלות לב וכלי דם, סוכרת וסוגים מסוימים של מחלות סרטניות.

לדברי מנהל המכון, עודף משקל והשמנת-יתר משפיעים על אנשים בכל הגילאים, בכל מקום ובכל מצב כלכלי. במשך שלושה עשורים לא נמצאה אף מדינה בה נמצאה ירידה בשיעור האנשים הסובלים מהשמנת-יתר ועודף. יתירה מזאת, הצפי הוא ששיעור הסובלים מהשמנה יעלה בעקביות בעיקר עם העלייה ברמת החיים במדינות המתפתחות. יש להתייחס לתופעות אלו כמשבר עולמי ולנקוט בצעדים המתאימים לפתרונו.

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp