פעילות גופנית וחיידקי המעי – מה הקשר?

פעילות גופנית וחיידקי המעי – מה הקשר?

exercise_gut bacteria

 

 

פעילות גופנית תורמת להתרבות חיידקי המעי ובכך לחיזוק המערכת החיסונית ולשיפור הבריאות לטווח ארוך. כך על פי תוצאות מחקר שהתפרסם ב-9 ביוני 2014 בכתב העת BMJ.

במחקר נבדקו דגימות צואה ודם של 40 שחקני רוגבי שהיו בעיצומה של תכנית אימונים קפדנית. החוקרים השתמשו בדגימות על מנת לקבוע את מגוון וכמות מושבות החיידקים במעיים.

את הדגימות של שחקני הרוגבי השוו לדגימות שנלקחו מ-46 גברים בגילאים דומים שלא עסקו בפעילות גופנית. למחצית מהגברים בקבוצת הבקרה מדד מסת הגוף (BMI)  – המשמש לקביעת משקל הגוף ביחס לגובה – היה נורמלי ולמחצית היה המדד גבוה.

כל המשתתפים נתבקשו לענות על שאלון שכלל מזונות אותם אכלו ב-4 השבועות האחרונים והרגלי הפעילות הגופנית שלהם (תדירות ועצימות).

תוצאות המחקר הראו כי בקרב שחקני הרוגבי נמצאו פחות סממנים דלקתיים והפרופיל המטבולי (של קצב חילוף החומרים) היה טוב יותר בהשוואה לגברים שלא עסקו בפעילות גופנית. יתירה מזאת, מגוון החיידקים במעיים היה משמעותית גדול יותר בקבוצת הגברים הפעילים. כמו כן, נמצאו רמות גבוהות של מיני חיידקים הקשורים לשיעור מופחת יותר של השמנה והסיבוכים הנלווים לה.

עוד מצאו החוקרים כי הגברים הפעילים אכלו מגוון גדול יותר של מזונות (מכל קבוצות המזון), 22% מהקלוריות שצרכו היו מחלבון בהשוואה ל-15% בגברים שלא עסקו בפעילות.

לדברי החוקרים, יש הכרח בהבנת מערכת היחסים הסבוכה בין המזונות שאנו בוחרים לאכול, דפוסי הפעילות הגופנית ומגוון חיידקי המעיים. ממצאי המחקר הנוכחי מראים כי לפעילות גופנית ודיאטה תפקיד חשוב במערכת היחסים בין חיידקי המעי, המערכת החיסונית וחילוף החומרים.

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp