סטייק עדיף על בשר מעובד, האמנם?

סטייק עדיף על בשר מעובד, האמנם?

HotDogs

 

 

 

מתוצאות מחקר שפורסם ב-12 ביוני 2014 במהדורה המקוונת של Circulation Heart Failure עולה, כי גברים שאוכלים באופן קבוע בשר אדום מעובד מצויים בסיכון מוגבר לאי-ספיקת לב ולמוות כתוצאה ממנו.

מחלות הלב מהוות את סיבת המוות השנייה בישראל (לאחר סרטן). אחת ממחלות הלב הנפוצה ביותר היא אי-ספיקת לב. אי-ספיקת לב הוא שם כולל הניתן לקבוצת מחלות הכוללת לחץ דם גבוה, מחלות לב כליליות, דלקת שריר הלב, הפרעות קצב ומחלות של המסתמים.

לצורך המחקר, אספו החוקרים נתונים על למעלה מ -37,000  גברים, בגילאי 45-79, ללא היסטוריה של אי ספיקת לב, מחלות לב אחרות או סרטן. המשתתפים התבקשו לענות על שאלון בנוגע לאכילה ואורח חיים. השאלות שהתייחסו לבשר מעובד נגעו לצריכת נקניקים/נקניקיות, (פסטרמה, סלמי ונקניקיות). השאלות שהתייחסו לאכילת בשר לא מעובד נגעו לצריכת בשר בקר וחזיר (כולל בשר טחון והמבורגרים).

החוקרים עקבו אחר המשתתפים משנת 1998 עד שחלו במחלת לב, נפטרו או עד סיום המחקר בשנת 2010. תוצאות המחקר הראו כי הסיכון למחלת לב עלה ב-8% עם כל אכילה של 50 גרם בשר מעובד ביום, הסיכון למוות כתוצאה ממחלת לב עלה ב-38% באכילה יומית של אותה כמות. לא נמצא כל קשר בין אכילת בשר בקר לא מעובד לבין אי-ספיקת לב.

דובר אגודת הלב האמריקאית (AHA) הגיב למחקר באמרו כי אי-ספיקת לב היא אחת מהמחלות הלבביות השכיחות, היקרות והקטלניות ביותר. הצפי הוא כי במהלך השנה הנוכחית יתגלו כ-800,000 מקרים חדשים של אי-ספיקת לב, וכ-50% מהם צפויים למות מהמחלה.

לדברי החוקרים בשר מעובד נשמר בתהליכים של עישון, המלחה, ו/או הוספת חומרים משמרים. הבשר המעובד מכיל כמויות גדולות של מלח, ניטרטים, פוספטים ותוספי מזון אחרים. בשר מעושן ובשר על האש מכיל גם פחמימנים ארומטיים פוליצקליים המעלים גם הם את הסיכון לאי-ספיקת לב.

לאור ממצאי המחקר ממליצים החוקרים להימנע לחלוטין מאכילת בשר מעובד ולהגביל את אכילת הבשר הלא מעובד למקסימום שתי מנות בשבוע.

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp