לאיזון מיטבי של סוכרת – שלבו בין אימון אירובי לאימון כוח

לאיזון מיטבי של סוכרת – שלבו בין אימון אירובי לאימון כוח

training_diabets_

 

 

שילוב בין אימון כוח (התנגדות) ואימון אירובי עשוי לסייע בצורה משמעותית יותר לאיזון רמות הסוכר, בהשוואה לביצוע בלעדי של כל אחד סוגי האימון בנפרד. כך על פי תוצאות סריקת מאמרים שהתפרסמו בכתב העת Diabetologia, ב-2 ביולי 2014.

החוקרים אספו נתונים מתוך 14 מחקרים שכללו למעלה מ-900 איש החולים בסוכרת מסוג 2. מטרת המחקר הייתה לבחון את התפקיד שממלא אימון אירובי ו/או אימון התנגדות (כגון הרמת משקולות) בקידום בריאותם של החולים בסוכרת.

תוצאות ניתוח הנתונים הראו כי משטר אימונים ששילב בין שני האימונים (אירובי והתנגדות) הוא יעיל יותר בשמירה על רמות הסוכר בדם (גלוקוז), בהשוואה לביצוע כל אחד מסוגי האימון בנפרד. התרומה הבריאותית של שילוב האימונים התבטאה גם בירידה ברמות השומנים בדם, בלחץ הדם ובמשקל.  השילוב גם בין האימונים גם גרם לעלייה ברמות הכולסטרול הטוב (HDL-כולסטרול)  במספר גבוה יותר של אנשים.

לדברי ד"ר ג'רלנד ברנשטיין, מנהל מכון פרידמן לסוכרת בניו יורק, כל פעילות גופנית מועילה לאיזון רמות הסוכר. עם זאת, לכל סוג של אימון קיימת השפעה שונה; אימון התנגדות מסייע בבניית שרירים ובכך גורם לניצול מוגבר של הסוכר (גלוקוז) בדם. אימון אירובי גורם לניצול מידי של גלוקוז.

חשוב להדגיש, מוסיף ד"ר ברנשטיין, כי חולי סוכרת המבצעים פעילות גופנית על בסיס קבוע, שולטים בצורה טובה יותר על רמות הסוכר בדם ומסייעים משמעותית בהפחתת הסיכונים שעלולים להתלוות למחלה.

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp